24. دى 1394 - 11:17   |   کد مطلب: 8825
معاون فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان خبر داد:
برگزاری نخستین جشنواره مد و لباس اسلامی ایرانی در همدان
معاون فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان گفت: این اداره‌ کل با همکاری بنیاد ملی مد و لباس اسلامی ایرانی جشنواره مد و لباس اسلامی ایرانی را از ٢٧ تا ٣٠ دی ماه جاری در همدان برگزار می‌کند.

مجید فروتن در گفتگو با خبرنگار شبنم ها اظهار کرد: این اداره‌ کل با همکاری بنیاد ملی مد و لباس اسلامی ایرانی، جشنواره مد و لباس اسلامی ایرانی را از ٢٧ تا ٣٠ دی ماه جاری در همدان برگزار می‌کند.

معاون فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان افزود: جشنواره مد و لباس اسلامی برای نخستین بار در استان همدان و به صورت رقابتی در بین شرکت کنندگان برگزار خواهد شد.

فروتن موضوع این جشنواره را طراحی در حوزه پوشاک اجتماع بانوان دانست و بیان کرد: هدف از برگزاری این جشنواره تعمیم و تشویق طراحان ایرانی برای ارائه ایده‌ها و طرح‌های جدید در راستای دستیابی به الگوهای نوین  اسلامی و زدودن نماد آثار بیگانگان است.

وی خاطر نشان کرد: در مقوله مد باید به دو موضوع اسلامی و ایرانی بودن توجه ویژه شود  و لباس هایی هماهنگ با این دو محور که نمادهایی از نقوش و فرهنگ بومی و شرایط فرهنگی استان  باشد را باید طراحی و به بازار عرضه کرد .

فروتن اظهار کرد: پس از اعلام فراخوان در آذرماه، در مرحله اول  ١٩٦ اثر توسط هنرمندان  طراح به دبیرخانه جشنواره ارسال گردید.

وی تصریح کرد: آثار ارائه‌ شده به جشنواره، توسط هیئت داوران مورد ارزیابی قرار گرفته و 35 اثربا کسب امتیازات لازم  به مرحله نمایشگاهی راه یافته اند.

معاون فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان افزود: در مرحله نمایشگاهی هم رتبه‌های اول تا سوم استان انتخاب و تجلیل خواهند شد.

فروتن بیان کرد: مراسم افتتاحیه و تجلیل از برگزیدگان این جشنواره ساعت 10 صبح ٢٧ دی ماه سال جاری در مجتمع فرهنگی سینمایی شهید آوینی برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/ج

دیدگاه شما

آخرین اخبار