16. اسفند 1394 - 11:27   |   کد مطلب: 9676
خانم ها به علت فرم بدن و ظاهرشان با هم متفاوت هستند. شناخت عیوب بدنتان و اینکه کدام فرم بدن را دارید بسیار مهم است. با توجه به آن می توانید بهترین لباس ها را برای خود انتخاب نمایید. انواع مختلف فرم بدن وجود دارد، کشیده، مستطیل شکل، به شکل سیب، مثلث برعکس، به شکل ساعت شنی و گلابی شکل. دانستن اینکه بدنتان جزو کدام دسته است بسیار مهم است.
چه لباسی به فرم بدن ما می آید

. فرم بدن کشیده یا مستطیل شکل

 

این فرم کاملا کشیده است و دارای برآمدگی و فرورفتگی های مشهودی نیست. منحنی ترسیم شده از این فرم دارای خمیدگی های زیادی نمی باشد و اندازه های دورسینه، کمر و باسن خیلی با هم تفاوت ندارند. بهتر است برای این فرم لباس هایی انتخاب شود که اندازه تمام قسمت های بدن یکسان به نظر نرسد. لباس های کلاسیک پرنسسی ، لباس های فون و کلوش بهترین انتخاب برای این فرم بدن است. این لباس ها، قوس های بدن را بیشتر نشان می دهند و فرم صاف و بدون برآمدگی و فرورفتگی بدن را می پوشانند. همچنین لباس های رویی مثل کت و ژاکت میتوانند کمک زیادی به شما بکنند .

 

2. فرم ساعت شنی

بهترین فرم بدن فرم ساعت شنی است. همانطور که از نامش پیداست این فرم دارای برجستگی و فرورفتگی های مشهودی است. چه بهتر که این منحنی های زیبای بدن را پر رنگ تر نشان دهیم. لباس های چسبان که برجستگی سینه و باسن را به خوبی نشان می دهند فرم بسیار زیبایی به کمر شما خواهند بخشید و برای این فرم بدن بسیار مناسب می باشند. با داشتن اندام متناسب هر مدل لباسی به شما خواهد آمد. می توانید بلندی لباس را با توجه به قدتان انتخاب کنید. لباس هایی که یقه آنها توسط بندی پشت گردن گره می خورند، یقه قایقی، دکلته و شبیه اینها در این فرم بدن بسیار زیبا جلوه خواهد کرد. کت های کمر کرستی وتن پوش هایی که در ناحیه کمر برش می خورند و تنگ می شوند، نیز انتخاب مناسبی هستند .

 

3. به شکل گلابی

 

در فرم مثلثی برعکس بدن شانه ها عریض هستند و بدن در ناحیه باسن باریک تر می شود. هدف این است که بدن را متناسب و متعادل نشان دهیم. لباس هایی که در قسمت پایین تنه آزادتر هستند، یا لباس های چند طبقه چین دار برای این فرم بدن بهترین انتخاب می باشند

افرادی که بدنشان گلابی شکل است دارای سینه های کوچک و باسن بزرگ تر هستند. برای این فرم بدن باید طوری لباس انتخاب کرد که حداقل توجه روی باسن باشد و سینه ها پرتر به نظر برسند. لباس هایی که در قسمت سینه و بالاتنه چسبان هستند، لباس هایی که روی خط سینه باز هستند، لباس های یقه باز و لباس های دکلته باعث می شوند توجه بیشتر به قسمت بالاتنه شما جلب شود. لباس های فون که به شکل A  می باشند و لباس های کلاسیک پرنسسی بسیار برای این فرم بدن مناسب هستند. ژاکت هایی که سرشانه های بزرگی دارند و کوچکی بالاتنه را در خود پنهان می کنند نیز انتخاب مناسبی هستند .

 

4 . مثلثی برعکس

در این فرم بدن شانه ها عریض هستند و بدن در ناحیه باسن باریک تر می شود. هدف این است که بدن را متناسب و متعادل نشان دهیم. لباس هایی که در قسمت پایین تنه آزادتر هستند، پیراهن هایی که در ظاهر به شکل بلوز و دامن هستند یا لباس های چند طبقه چین دار برای این فرم بدن بهترین انتخاب می باشند. از استفاده از هرگونه تزئین در ناحیه سینه، یقه گره دار، مدل دار یا چین دار که توجه را به سمت ناحیه بالاتنه جلب نماید اجتناب کنید. ژاکت بلند تا زیر باسن که یقه هفت باز دارد ، از روی شکم دکمه می خورد و پایین آن فرم خمره ای دارد بسیار برای این فرم بدن مناسب هستند .

 

5 . به شکل سیب

فرم کلی بدن به گونه ای است که باید در ناحیه کمر فرورفتگی و گودی وجود داشته باشد ، به فرم بدن کسانی که فاقد این گودی هستند و فراتر از آن چاقی موضعی در ناحیه کمر دارند ، سیب گفته می شود . لباس های به شکل A و چسبان، لباس های راسته و لباس هایی که در ناحیه سینه V شکل هستند برای این فرم بدن مناسبند. هدف آنست که توجه را به سمت بالاتنه بدن متمرکز نماییم. سعی کنید با استفاده از کمربند یا لباس های کمر کرستی خط کمر را نمایان تر نمایید.استفاده از پالتو یا مانتو خیلی بلند که تا مچ پا هستند ، انتخاب خوبی برای شما نیست چون به دلیل چاقی موضعی شما را کوتاه و بد فرم نشان می دهد . این راز را هم یادتان باشد لباس هایی که تزیینات مختلف دارند ، انتخاب خوبی برای شما نیستند ، سادگی لباس ها کمک بیشتری به شما می کند .

در فرم مثلثی برعکس بدن شانه ها عریض هستند و بدن در ناحیه باسن باریک تر می شود. هدف این است که بدن را متناسب و متعادل نشان دهیم. لباس هایی که در قسمت پایین تنه آزادتر هستند، یا لباس های چند طبقه چین دار برای این فرم بدن بهترین انتخاب می باشند.

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

آخرین اخبار