22. اسفند 1394 - 10:41   |   کد مطلب: 9739
برای اولین بار یک دوره کارگاه آموزشی مبارزه با بیماری ایدز (HIV) جهت کارکنان و کارآموزان در مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهرستان کبودرآهنگ برگزارشد.

به گزارش شبنم ها، حضرتی مدرس مرکز بهداشت شهرستان کبودرآهنگ در کار گاه آموزشی مبارزه با ایدز با اشاره به نحوه آگاهی و شناخت از بیماری ایدز و نحوه آلودگی افراد جامعه و به برخی از علائم وجود HIV  در بدن گفت: بعد ازگذشت یک تا دو ماه از ورود HIV به بدن، ۴۰ تا ۹۰ درصد از افراد علائم شبه آنفولانزایی را تجربه می‌کنند که سندرم حاد ویروسی (ARS) نامیده می‌شود. اما گاهی اوقات علائم HIV سالها پدیدار نمی‌شوند؛ گاهی حتی یک دهه.

حضرتی ادامه داد: در مراحل اولیه عفونت HIV، هیچ نشانه متداولی وجود ندارد و ممکن است فرد مبتلا اصلاً از وجود بیماری در خود مطلع نباشد. به همین دلیل خیلی مهم است که در مواقع خاص مخصوصاً رابطه جنسی محافظت‌نشده یا استفاده از داروهای درون ‌وریدی حتماً آزمایش بدهید.

وی افزود: روش های پیشگیری و جلگیری از آلوده شدن افراد جامعه و ضررو زیان افراد مبتلا به خانواده و جامعه اشاره به انواع مواد مخدر موجود در جامعه و چگونگی اعتیاد جوانان به مواد مخدر و روش های شناخت افراد معتاد توضحاتی را ارائه دادند و گفتند که خانواده ها باید به این مسائل آگاهی کامل داشته باشند و مراقب فرزندان خود باشند تا خدای ناکرده در این دام خانمان سوز دچار نشوند .

دیدگاه شما

آخرین اخبار