8. خرداد 1396 - 16:26   |   کد مطلب: 16962
یک بانوی هنرمند همدانی بدون هیچ سرمایه ای و تنها با توکل به خدا و تکیه بر هنر خود موفق شد به بازار کار وارد شود و تزئین سفره عقد و خوداشتغالی خانواده اش را حمایت کند.
شبنم ها, shabnamha,shabnamha.ia afkl ih, شبنم همدان, تزئین سفره عقد

به گزارش شبنم همدان، آلبوم عکس ها خاطرات روزهایی را ثبت می کنند که با مرور و یادآوری آنها از مرز زمان و مکان می گذریم و به روزهای شاد و شیرین گذشته سفر می کنیم و یکی از لحظاتی که همواره ان را ثبت می کنیم و می گویند دعا در ان مستجاب می شود لحظه پیوند  دو جوان است. برای پیوند جوانان مقدماتی لازم است و افرادی در برگزاری اینگونه مراسم کمک می کنند. در این گزارش به سراغ هنرمندی رفته ایم که هنرش در عکس های یادگاری زوج های جوان ثبت می شود.

عطیه بگلری رنجبر هنرمندی است که با  تزئین سفره های عقد ضمن زینت بخشیدن به پیوند دو زوج کسب درآمد می کند و از استعداد خدادی و ذوق و سلیقه ای که دارد در جهت کمک به اقتصاد خانواده بهره می جوید. در ادامه گفتگوی خبرنگار شبنم همدان با این بانوی هنر مند را می خوانید. بانویی که نشان داد  برای فعالیت اقتصادی نیاز نیست به دنبال شغل بگردیم بلکه باید شغل ایجاد کنیم.

در پی یک مشکل مالی به فکر فروش کارهایم افتادم

رشته تحصیلی شما چیست , چگونه  وارد بازار کار شده اید ؟ عطیه بگلری رنجبر اظهار کرد :رشته تحصیلی من روانشناسی است. از سال دوم دبیرستان به صورت تفننی  کارهای هنری انجام می دادم اما در پی مشکلات مالی که برایم به وجود آمد کارهای دست ساز هنری را برای فروش ارائه دادم . در این مرحله با استقبال خوبی مواجه شدم  و یکی از اشنایان که کارهای هنری مرا دیده بود از من تقاضا کرد سفره عقدش را طراحی کنم. کار من از همان روز به صورت حرفه ای اغاز شد. و یک بحران مالی مرا به خوداتکایی رساند.

 

بدون یک ریال سرمایه کارم را آغاز کردم / هزینه اولیه را از مشتری میگیرم

با چه میزان سرمایه کار تزئین سفره عقد را شروع کردید ؟ بگلری ابراز کرد: همه کسانی که توانایی دارند گمان می کنند برای بهره وری از توانایی های خود و کسب درآمد نیازمند سرمایه های کلان هستند و همین امر موجب می شود میدان را خالی کنند. شاید باور نکنید من حتی یک هزار تومانی هم برای کار تزئین سفره عقد صرف نکرده ام. حتی برای اولین مشتری نیز از خودشان بیعانه برای خرید مواد اولیه گرفتم. در کار های که انجام داده ام نیز هزینه های اولیه کار ازطرف مشتریان تامین می شود.  تنها با توکل به خدا و هنر دستانم بدون هیچ گونه سرمایه مادی این کار را شروع کردم  .

 

مواد اولیه کار شما از چه چیزهایی تشکیل شده است ؟

مواد اولیه بستگی به خلاقیت و طرح هنرمند دارد. من در کار تزئین سفره عقد اصلا محدویتی برای کار طراحی  قائل نمی شوم  و با توجه به سلیقه مشتریان از مواردی همچون اِلمان های خاص هر یک از شهرستان های اطراف همدان ,گل طبیعی ,شیشه ,ائینه ,صدف,نگین, بادکنک و........, با استفاده از هنر  نور پردازی سعی می کنم زیبایی سفره عقد را منعکس کنم .

 

برای زیبایی کار,رضایت مشتریان  چه نکاتی را رعایت می کنید ؟

بگلری اذعان کرد :با توجه به اینکه رشته تحصیلی من روانشناسی است هنگامی که مشتریان مراجعه می کنند به راحتی می توانم حدس بزنم چه طرح وایده ای در نظر دارند. در سفره عقد مساله ای که بسیار حائز اهمیت است قرینه بودن اشیاء است , طبق اصول هندسی باید چیده شود. نکته دیگر به روز بودن طرح ,چیدمان است .سلیقه عروس وداماد ,محلی که در آن مراسم برگزار می شود رنگ غالب محیط همگی این عوامل تاثیر بسیاری در تعیین ایده , رنگ ,سایز اشیاء و ... در چیدمان دارد .

 

هنگامی که رضایت مشتریان را مشاهده می کنید چه حسی در شما ایجاد می شود؟

کار من با شادترین لحظات زندگی افراد مرتبط است و من از دیدن رضایت مشتریانم بسیار خوشحال می شوم چون برگی از خاطراتشان  را برای شروع زندگی ورق می زنم و از روز مراسم خواستگاری با تزئین گل وشیرینی تا روز عقد وعروسی همراه  عروس و داماد هستم و با اکثر آنها رابطه نزدیکی پیدا می کنم به حدی که  هزینه کمتری از آنها می گیرم .

 

آیا درامد شما از این کار هنری قادر است هزینه یک خانوار را تامین کند ؟

بگلری پاسخ داد : در آغاز کار درآمد من  تنها به تامین هزینه های اولیه زندگی می رسید اما  بحمدالله با گذشت یک سال ونیم از آغاز کار  حرفه ای می توانم بگویم کسب رضایت مشتریان بر کسب  درآمد اولویت دارد چون با جلب رضایت هر مشتری مشتریان بیشتری جذب می شوند.

 

با توجه به اینکه با وجود سن کم برای خود شغل ایجاد کرده اید چه توصیه ای برای کار به جوانان دارید ؟

بگلری رنجبر  عنوان کرد :متاسفانه اکثر افراد منتظرند کار به دنبال آنها بیاید یا سرمایه ای هنگفت داشته باشند وقتی افراد سالمند می گویند زندگی را از صفر شروع کرده اند گاهی اوقات اعتراض می کنند زمانه تغییر کرده است در حالی که کافیست خودمان را باور داشته باشیم هنر و فنی بیاموزیم که بتواند پشتوانه ما برای زندگی اینده باشد .

انتهای پیام / 

تصاویر تکمیلی: 
شبنم ها, shabnamha,shabnamha.ia afkl ih, شبنم همدان, تزئین سفره عقد
شبنم ها, shabnamha,shabnamha.ia afkl ih, شبنم همدان, تزئین سفره عقد
شبنم ها, shabnamha,shabnamha.ia afkl ih, شبنم همدان, تزئین سفره عقد
شبنم ها, shabnamha,shabnamha.ia afkl ih, شبنم همدان, تزئین سفره عقد
شبنم ها, shabnamha,shabnamha.ia afkl ih, شبنم همدان, تزئین سفره عقد
برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

آخرین اخبار