10. دى 1399 - 12:08   |   کد مطلب: 20115
نقش زنان در عرصه‌های مختلف سیاسی و اجتماعی بسیار مهم است و آگاهی، دانش و بصیرت آنان مانع از نفوذ دشمنان بر آنان خواهد بود.
حماسه 9 دی,نقش زنان,فتنه 88,پرچم داران فکری,shabnamha.ir,شبنم همدان,afkl ih,شبنم ها;

به گزارش شبنم همدان به نقل از زنان خبر : دکتر سمیرا خطیب زاده کارشناس فضای مجازی و مدرس دانشگاه گفت: زنان نقش بسیار زیادی در خانواده و جامعه دارند، علاوه بر نقش مهمشان پرچم‌داران فکری یک جامعه هستند.

وی افزود: زنان فقط عهده‌دار مسئولیت فردی نیستند بلکه آنان عمود خیمه خانواده می‌باشند که می‌توانند به‌صورت مستقیم بر فرزند و خانواده تأثیر گزار باشند.

خطیب زاده هدف جنگ نرم را زنان دانست و بیان کرد: از همه لحاظ فرهنگی، سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و… زنان نقش مهمی دارند و حتی دشمن این موضوع را خوب فهمیده و جنگ نرمی که علیه نظام جمهوری اسلامی ایران در پیش‌گرفته‌اند جامعه هدف و مخاطب اصلی خود را زنان جامعه قرار داده است.

وی در ادامه اذعان داشت: روپرت مرداک فردی صهیونیسم، غول برتر رسانه‌های بین‌المللی و جهانی که تأسیس کننده بسیاری از شبکه‌های ماهواره‌ای در دنیاست است به‌صراحت بیان کرده است که اگر بتوانیم زنان ایرانی را به لجن بکشیم و خانواده را تسخیر کنیم، ایران را در دست گرفته‌ایم و به مقصود خودخواهیم رسید.

کارشناس فضای مجازی با اشاره به اتاق فکر دشمن خاطرنشان کرد: این فرد صهیونیسم اتاق فکر رسانه‌ای دشمن را مشخص می‌کند و اگر زن ایرانی را تسخیر کنند فکر خود را در ذهن زنان پیاده خواهند کرد و به مقصود خود می‌رسند.

وی در مورد نفوذ در افکار زنان در فتنه سال ۸۸ گفت: دشمن در فتنه سال ۸۸ بر افکار برخی از زنان نفوذ کرد و دنبال اجرای نقشه‌های پلید خود بودند، این فتنه برای ایجاد انقلاب رنگی در ایران بود و رنگ نماد آن‌ها سبز بود.

خطیب زاده ادامه داد: یکی از عناصر مهمی که در فتنه سرمایه گزاری کردند زنان بود که از ۲ جهت قابل‌بررسی است؛ از زنان به‌عنوان همراهی‌کننده سران فتنه توانستند استفاده کنند و زنان عام جامعه را با سربندها و دستبندهای سبز به خیابان هدایت کردند که با هلهله و تحریک دیگر افراد برای شورش در خیابان هجوم آوردند.

وی در مورد نقش زنان شاخص در جریان فتنه ۸۸ تصریح کرد: زنان شاخصی که به دلیل وابستگی نسبی به کاندیدا درصحنه جامعه حاضر شدند بر اغتشاش تأثیر گزار بودند، زهرا رهنورد همراهی همسرش را داشت که یکی از دلایل آغاز جریان این جنبش بود.

کارشناس فضای مجازی افزود: متأسفانه عناصر فتنه از احساسات پاک زنان و جوانان سو استفاده کردند که با آگاهی مردم نتوانستند به مقصود بی‌منطق خود دست یابند.

وی به کار بردن واژه تقلب را بسیار منفی بیان کرد و اظهار داشت: زمانی که همسر یکی از مسئولان رأی خود را به صندوق انداخت بیان کرد که قطعاً سید میرحسین موسوی برنده انتخابات است و اگر این‌چنین نشد پس تقلب شده و به خیابان‌ها بریزید که بسیاری از تحلیل گران مسائل سیاسی به کار بردن واژه تقلب و فتنه را در ایجاد این جریان تأثیرگذار دانستند.

خطیب زاده خاطرنشان کرد: فائزه هاشمی در بسیاری از حرکت‌های خیابانی هدایت‌کننده بود که تمام صحبت‌های ایشان موجود است؛ وقتی دستگیر شد عنوان کرد که برای خوردن ساندویچ به خیابان آمده‌ام.

وی از نقش برخی از دانشجویان خانم در این جریان گفت: برخی از عناصر فعال دانشجویی خانم نیز فعالیت‌های منفی در این جریان داشتند؛ بعد از فتنه که به خارج از کشور پناهنده شدند طبق اعتراف‌هایشان برای جریان سازی پول گرفته بودند.

کارشناس فضای مجازی با اشاره به پروژه‌سازی ندا آقا سلطان ادامه داد: متأسفانه گردانندگان فتنه سال ۸۸ از زنان برای برانگیختن احساسات عمومی استفاده کردند که در این راستا پروژه ندا آقا سلطان نشان‌دهنده این موضوع بود.

وی افزود: این خانم قربانی سیاست‌های گردانندگان فتنه شد و پروژه‌سازی و مظلوم‌نمایی از سوی عوامل فتنه بود، می‌خواستند جریان رسانه‌ای علیه ایران ایجاد شود تا عنوان کنند که به یک خانم رحم نکردند.

خطیب زاده با تأکید بر اهمیت نقش زنان تصریح کرد: زن همان‌طور که تأثیرگذار است می‌تواند هم نقش مثبت و هم نقش منفی داشته باشد، اگر از زنان سو استفاده شود می‌توانند در جریان فتنه‌ها تأثیرگذار باشند.

وی با اشاره به خلق حماسه ۹ دی گفت: انتهای فتنه باتدبیر و بصیرت هوشمندانه عموم مردم به خلق حماسه ۹ دی ختم شد که نقش بی‌بدیل زنان بصیر در این حماسه قابل‌تحسین است.

کارشناس فضای مجازی یادآور شد: تأثیر زنانی که در ایام فتنه ۸۸ نقش روشنگری برای بصیرت افزایی مردم داشتند بسیار پررنگ بود؛ برخی از مردان و مسئولان که در آن زمان سکوت کرده بودند بسیاری از زنان ازجمله خانم خزعلی موضع انقلابی خود را اعلام کرد.

وی در مورد فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی اظهار داشت: همان‌طور که رهبر معظم انقلاب اسلامی فرموده‌اند بصیرت می‌تواند نقش مهمی برای از بین بردن فتنه‌ها داشته باشد؛ فتنه به معنای غبارآلود کردن فضا است که وقتی فضا غبارآلود می‌شود تشخیص حق از باطل مشکل خواهد بود و در این راستا فتنه رخ می‌دهد.

خطیب زاده بالا بردن بصیرت و آگاهی بانوان را ضروری دانست و افزود: اگر بانوان بتوانند بصیرت لازم را حفظ کنند و هوشمندی بالایی داشته باشند مطمئناً به سودجویان و دشمنان اجازه نخواهند داد از آنان به‌عنوان ابزار برای رسیدن به اهداف شوم سیاسی خود استفاده کنند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: زنان هرچه قدر آگاهی خود را درزمینهٔ مسائل سیاسی بالا‌تر ببرند و جریان شناسی درستی از مسائل سیاسی و اجتماعی داشته باشند، هر فتنه‌ای که در پیش باشد بر آنان تأثیرگذار نخواهد بود.

انتهای پیام/ص

دیدگاه شما

آخرین اخبار