21. فروردين 1399 - 10:10   |   کد مطلب: 9009
تردیدی نیست زنان در طول تاریخ، مورد بی مهری قرار گرفته اند و آنگونه که شایسته باشد در طول قرون مختلف به جایگاه آن ها اهمیت داده نشده و نقش کلیدی آن در خانواده نادیده گرفته شده است.
نگاه به جایگاه زن ابزاری یا ارزشی!

به گزارش شبنم ها  به نقل از سفیرافلاک؛ تردیدی نیست زنان در طول تاریخ، مورد بی مهری قرار گرفته اند و آنگونه که شایسته باشد در طول قرون مختلف به جایگاه آن ها اهمیت داده نشده و نقش کلیدی آن در خانواده نادیده گرفته شده است.

اما با ورود دین اسلام بسیاری از ناعدالتی ها نسبت به زن برداشته شد و خداوند تقوا را معیار برتری افراد اعلام کرد و جایگاه همه افراد، مرد، زن، ثروتمند، فقیر و... را با هم مساوی دانست.

اسلام زن را در چه جایگاه دختر، همسر و مادر تکریم کرده و از آن ها به عنوان آرامش دهنده خانواده یاد کرده است.

اما متاسفانه با گسترش روز افزون تکنولوژی  و نگاه متفاوت جامعه غربی به جایگاه زن باعث شده است امروزه شاهد این باشیم که در برخی از جوامع نگاه به زن، یک نگاه ابزاری و اقتصادی باشد و از این طریق بسیاری از کشورها در صدد کسب تجارت از این راه باشند.

حال اگر بر روی این موضوع دقیق تر شویم در اطراف خود نیز شاهد گسترش روز افزون آگهی های جذب خانم ها - با مضامینی مانند، به یک خانم برای کار در کافی شاپ نیازمندیم، به یک خانم با ظاهری آراسته برای منشی شرکت نیازمندیم، به یک خانم برای فروشندگی نیازمندیم – در مراکزی که معلوم نیست آیا وجهه قانونی دارند یا نه هستیم.

شغل هایی که آگهی آن ها بدون هیچ پشتوانه قانونی بر در و دیوار شهر چسبانده می شوند تضمینی برای  سلامت شخص در آینده، در آن ها وجود ندارد.

شغلی هایی که گاهی تاثیر مخربی بر شخصیت و جایگاه واقعی زن دارد و ممکن است اتفاقات ناگواری را در پی داشته باشد.

در جامعه ای که اکنون در آن زندگی می کنیم نیاز به داشتن درآمد امری ضروری قلمداد می شود و قشر تحصیل کرده جامعه که بسیاری از آن ها را خانم ها تشکیل می دهند؛ انتظار دارند بعد از فراغت از تحصیل به کاری شایسته و مناسب با تحصیل خود مشغول شوند.

 

اما متاسفانه معضلی به نام بیکاری و نیاز به شغل بسیاری از خانم ها را به سمت مشاغلی می کشاند که تنها از طریق یک آگهی ساده بر درو دیوار شهر از آن مطلع شده اند.

حال باید پرسید سامان دهی به این وضیت بر عهده چه کسانی است و اگر مشکلی برای شخص از این طریق به وجود آید چه نهادی باید پاسخگو باشد؟

چه قدر متولیان امر اشتغالزایی در این زمینه فرهنگ سازی کرده اند و در این زمینه به خانواده ها هشدار داده اند؟

اگر افراد تحصیل کرده به جای اطمینان به اینگونه آگهی ها به مراکز کاریابی که به صورت رسمی در حال فعالیت هستند مراجعه کنند می توانند با اطمینان خاطر برای یافتن کار اقدام کنند.

از طرفی دولت باید بسترهایی را فراهم نماید که علاوه بر اینکه جایگاه زن به صورت شایسته حفظ شود اقدام به برگزاری دوره هایی برای آموختن بسیاری از هنرهای دستی که ویژه بانوان است زمینه اشتغال مطمئن را برای این قشر از جامعه فراهم کند و بسیاری از خانم ها در کنار کار روزانه خود در منزل به درآمدی مناسب نیز دست یابند.

 

گفتنی است ایجاد مراکزی ویژه بانوان مانند تاکسی سرویس بانوان، فروشگاه های ویژه بانوان، رستوران های ویژه بانوان، مراکز تفریحی ویژه بانوان و... می تواند باعث اشتغال زایی در محیطی امن برای این قشر از جامعه شود.

 انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار