28. تير 1395 - 20:29   |   کد مطلب: 11233
خبرگزاری تسنیم: یک متخصص طب سنتی گفت: به زنان باردار ورزش‌های معتدل توصیه می‌شود که بهترین ورزش در طول دوران بارداری پیاده روی آرام است.

به گزارش شبنم همدان به نقل از تسنیم :مرضیه قرائتی اظهار داشت: زنان باردار باید آرامش روحی و معنوی توجه داشته باشند زیرا آسودگی خاطر مادر طی دوران بارداری از اهمیت فوق العاده‌ای برخوردار است.

وی با اشاره به اینکه زن باردار باید به تماشای مناظر زیبا، سبزه و گل بپردازد و شاد باشد، افزود: پرهیز از غم و اندوه در تمام دوران بارداری به خصوص در زیر یک و نیم ماه و بالای 8 ماه بسیار اهمیت دارد.

دستیار تخصصی طب سنتی ایران عنوان کرد: زنانی که قبل از بارداری فعالیت ورزشی داشته اند، می‌توانند آن را ادامه بدهند اما باید به ظرفیت‌های خود نیز توجه کنند، در واقع به زنان باردار ورزش‌های معتدل توصیه می‌شود که بهترین ورزش در طول دوران بارداری پیاده روی آرام است.

قرائتی افزود: زنان باردار باید از انجام ورزش‌های سنگین که خطر زمین خوردن و ضربه دیدن به خصوص به ناحیه شکم را دارد پرهیز کند، لباس زنان در دوران بارداری باید نرم و متناسب با فصل انتخاب شود و بهتر است، زیر دنده‌های خود را با پارچه نرم بپوشاند و از ماه چهارم به بعد از پوشیدن لباس‌های تنگ و بستن کمربند به دور شکم باید خودداری کنند، زیرا فشار آن بر رگ‌ها باعث می‌شود خون در رگ‌های پایینی جمع شود و سبب تورم و واریس شود.

وی گفت: اجابت مزاج در دوران بارداری بسیار اهمیت دارد چرا که در دوران حاملگی «پروژسترون» موجب شل شدن عضلات صاف روده‌ها و کاهش حرکت آنها می‌شود، همچنین در نتیجه فشار رحم به روده‌ها اجابت مزاج نامنظم و یبوست ایجاد شده، بنابراین زنان باید از مایعات کافی و سوپ‌های چرب استفاده کنند.

دستیار تخصصی طب سنتی ایران عنوان کرد: حرکت و فعالیت نیز در بهبود وضع اجابت مزاج موثر است. در تمام دوران بارداری، باید شکم نرم بوده و از یبوست جلوگیری شود. خوردن انجیر، آلو و روغن زیتون موجب لینت مزاج می‌شود، همچنین زنان باردار می‌توانند یک قاشق چایخوری خاکشیر را در یک لیوان آب جوشیده ولرم ریخته با کمی شکر یا نبات شیرین کرده و روزی یک الی دو بار از این نوشیدنی استفاده کند.

قرائتی خاطرنشان کرد: در صورتی که یبوست با روش‌هایی که گفته شد از بین نرفت می‌توان گلبرگ گل سرخ خشک شده را شب در گلاب قرار داده و صبح آنرا ساییده با نبات شیرین کرده، مقدار 10 گرم از آن را ناشتا مصرف کنند و یا اینکه از تازه آن استفاده کنند که نیاز به خیساندن نیست، در استفاده از مواد ملین باید توجه داشت که زن باردار دچار اسهال نشود زیرا برایش بسیار مضر است.

انتهای پیام/ص

 

دیدگاه شما

آخرین اخبار