14. مهر 1399 - 15:03   |   کد مطلب: 11336
یک متخصص طب سنتی به افرادی که دچار یبوست شده‌اند توصیه کرد: شبها قبل از خواب یک قاشق مرباخوری روغن بادام شیرین مصرف کرده، از خوردن برنج،میوه، ترشی،ماست، دوغ و نوشابه پرهیز کنند.

به گزارش شبنم همدان به نقل از فارس : علی حسینی در گفت وگو با خبرنگار بهداشت ودرمان فارس گفت:برای درمان یبوست به روش طب سنتی بهتر است از مصرف هر روز برنج خودداری شود. در غیر این صورت با روغن زیتون و زیره سبز یا زعفران مصرف شود.

وی ادامه داد: افرادی که دچار یبوست شده‌اند می‌توانند از غذاهای آبکی مانند آش و سوپ کمک بگیرند و به همراه هر وعده غذایی هفت عدد زیتون مصرف کنند،البته زیتون بهتر است شور و سرکه‌ای نباشد.

این متخصص طب سنتی گفت: این افراد روزانه تا ۲۰ عدد انجیر خشک باید مصرف کنند. از مصرف میوه و ترشی پرهیز کنند و در صورت مصرف هم بهتر است، مقداری عسل صرف شود.

حسینی همچنین مصرف یک لیوان آب انگور تازه را در روز برای درمان یبوست موثر دانست و گفت: همچنین بهتر است شبها قبل از خواب یک قاشق مرباخوری روغن بادام شیرین مصرف شود و در این ایام، ماست و دوغ و نوشابه کمتر خورده شود.

وی بر تحرک مناسب به مدت نیم ساعت در روز تأکید کرد و گفت: برای پیشگیری از ایجاد یبوست نیز مصرف آلو و انجیر خشک توصیه می‌شود.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار