15. مرداد 1395 - 16:05   |   کد مطلب: 11609
گزارش از حاشیه‌های مراسم روز خبرنگار همدان
از هدیه استاندار به دختران مجرد تا تجلیل از زوج‌های رسانه‌ای
مراسم گرامیداشت روز خبرنگار در همدان امروز با حواشی مختلفی برگزار شد که بازگویی آنها خالی از لطف نیست.

به گزارش شبنم همدان به نقل از فارس : شامگاه پنج‌شنبه آیین گرامیداشت روز خبرنگار سه روز زودتر از موعد مقرر در مجتمع فرهنگی ابن سینای همدان برگزار شد؛ به گونه‌ای که این مراسم قرار بود ساعت 17:30 برگزار شود که با 45 دقیقه تأخیر آغاز شد.

طبق آمار خبرنگاران و با وجود آنچه پیش‌بینی می‌شد، تعداد کمتری نسبت به سال گذشته از این برنامه استقبال کردند. با این حال طبق معمول حضور چهره‌های نا‌آشنا در مراسم سالی یک بار به چشم می‌آمد.

با وجود دعوت از اکثریت مدیران برای حضور در این مراسم، استاندار و معاونانش، تعدادی از اعضای شورای شهر، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان، مدیرکل اقتصاد و دارایی استان، مدیرکل ورزش و جوانان استان، مدیرکل ارشاد، فرماندار و جمعی از مدیران روابط عمومی‌های ادارات حضور داشتند.

مهمان ویژه این مراسم ولی‌الله شجاع‌پوریان عضو شورای شهر تهران و مدیرمسؤول روزنامه همدلی بود که در سخنانش گفت: این روزها اخلاق رسانه‌ای کمتر رعایت می‌شود.

البته این مهمان که خود از جنس رسانه بود، بیشتر از آن که به خبرنگار و روز خبرنگار بپردازد، به برجام و دفاع از عملکرد دولت پرداخت و طولانی شدن صحبت‌هایش منجر به آن شد که جمع حاضر با تشویق‌های پیاپی او را وادار به اتمام سخنانش کنند.

پخش کلیپ خاطرات و عکس‌هایی از مشقت کار خبرنگاری از دیگر برنامه‌های این مراسم بود که محدود به نمایش عکس‌های یادگاری خبرنگاران شد.

اما در سالی که گذشت جامعه رسانه استان همدان یکی از همکاران خود را از دست داد و امروز یادبودی برای این خبرنگار فقید با حضور خانواده مرحوم علی وزینی برگزار شد.

سخنرانی چهار نفر از اهالی رسانه به عنوان نماینده خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری، نماینده روزنامه‌های محلی، نماینده روزنامه‌های سراسری و نماینده خبرنگاران شهرستانی و بیان دغدغه‌های اصحاب رسانه از دیگر بخش‌های آیین گرامیداشت روز خبرنگار بود.

در بین شهرستان‌ها، حضور خبرنگاران شهرستان نهاوند بسیار پررنگ‌ و حاکی از برنامه‌ریزی آنها بود و جای خالی خبرنگاران دیگر شهرستان‌ها مشهود.

یکی از سخنرانان این مراسم محمدناصر نیکبخت استاندار همدان بود که نقد را لازمه کار رسانه دانست و گفت: اگر کسی نقد بر خود را برنتابد شایسته نقد بیشتری است، معتقدم نقد، سازنده است و باید نقد از روی انصاف، خیرخواهی و اصلاح را پذیرفت و حتی اگر نقد از روی خیرخواهی و انصاف هم نباشد عکس‌العمل نباید تهاجمی باشد.

استاندار همدان با اشاره به طرح موضوع توهین مدیرکل محیط زیست به رسانه‌ها و ایجاد حواشی آن در استان از معاون سیاسی و امنیتی استانداری و رئیس خانه مطبوعات خواست به این مسأله رسیدگی کرده و آن را حل و فصل کنند.

همچنین با توجه به درخواست اهالی رسانه از استاندار برای در اختیار گذاشتن یک ساختمان برای رسانه‌ها وعده داد یکی از ساختمان‌های اداری برای مجتمع مطبوعاتی رسانه‌ها در نظر گرفته شود، البته در جواب برخی حضار که انتقاد نسبت به کیفیت ساختمان داشتند گفت اسب پیشکشی را دندان نشمارید!

گرفتن عکس سلفی خبرنگاران در روزی که به نامشان است از حواشی جالب این مراسم به شمار می‌رفت به طوری که برای لحظاتی به دور از درگیری‌های خبر، فراغت را برگزیده بودند.

یکی از مهمانان مراسم، مدیرکل اقتصاد و دارایی بود که رفته رفته تبدیل به یار غار خبرنگاران شده تا جایی که حتی در برنامه اهدای خون خبرنگاران هم حضور یافت.

اما امسال برنامه تجلیل از خبرنگارانی که به خانه بخت رفته بودند نیز جزو بخش‌های ویژه آیین گرامیداشت روز خبرنگار بود و از زوج‌های خبرنگار تجلیل شد. ناگفته نماند که برخی از این زوج‌ها در بین اهالی رسانه کمی ناشناس و غریبه بودند!

در این مراسم استاندار تأکید ویژه‌ای بر ازدواج جوانان داشت و از همه خبرنگاران جوان و حتی مجری مراسم خواست تا سال آینده آستین خود را برای ازدواج بالا بزنند. این مطایبه البته کمی از حد خود فراتر رفت و بهانه‌ای برای تغییر موضوع صحبت‌های وی نیز شد!

استاندار در بین صحبت‌های خود انتقاد تندی از شهرداری کرد و گفت: شهردار همدان با ما همکاری نمی‌کند و حتی برای پذیرایی کردن از شما هم شانه خالی کرد.

استاندار اما صحبت‌های زیادی داشت که بخش قابل توجهی از حاشیه‌های برنامه را به خود اختصاص داد. از جمله این که اعلام کرد مدیران سیاسی حرف نزنند اما با اعتماد به نفس گفت: در دولت آینده هم هستیم.

برای سومین سال پیاپی مدیرکل ارشاد همه مطالب خود را از روی برگه روخوانی کرد و لاجرم از فضای صمیمی حضور در بین خبرنگاران به دور ماند!

برخی از خبرنگاران امسال به دلیل عدم تکمیل پرونده در طرح جدید خانه مطبوعات از کارت دعوت مراسم و حتی فیش غذای ضیافتی که برای اهالی رسانه پیش‌بینی شده، بازماندند.

هم‌زمانی این مراسم با میلاد حضرت معصومه(س)  باعث شد دختران خبرنگار هدیه‌ای را به مناسبت روز دختر از استاندار دریافت کنند.

در پوستری که به مناسبت روز خبرنگار طراحی شده بود نامی از شهید صارمی نبود!

عکس دسته جمعی اهالی رسانه با مسؤولان پایان بخش روز خبرنگار در همدان شد.

فردا نیز خبرنگاران استان همدان در حرکت نمادین همایش پیاده‌روی خانوادگی خبرنگاران از میدان قائم(عج) به سمت مجتمع تفریحی عباس‌آباد را خواهند داشت.

انتهای پیام/ص

دیدگاه شما

آخرین اخبار