7. شهريور 1395 - 19:48   |   کد مطلب: 12076
معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی امور زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری گفت: به نظر نمی‌رسد که اگر اشتغال را به روی زنان محدود کنند، مشکل اشتغال حل می‌شود.

به گزارش شبنم همدان به نقل از آرمان زنان : اطهره نژادی پیش از ظهر امروز در همایش دستاوردهای دولت تدبیر و امید در حوزه زنان و خانواده با انتقاد از برخی نگاه‌ها به موضوعات مرتبط با بانوان و با بیان این که مراکز امور زنان و خانواده در استان‌ها با سختی‌ کار خود را به‌پیش می‌برند، اظهار کرد: چرا بعضی از مسؤولان موضوع زنان را مسئله فرض می‌کنند؟

وی با بیان این که ظرفیت برای سرآمدی در حوزه‌های مختلف در کشور وجود دارد، افزود: به نظر نمی‌رسد که اگر اشتغال را به روی زنان محدود کنند، مشکل اشتغال حل شود، نگاه منطقی به ما حکم می‌کند که در کشور از این توان زنان بهره ببریم.

معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی امور زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری تأکید کرد: هیچ‌وقت برنامه‌ریزی واحد برای رفع مشکلات زنان جواب نخواهد داد چراکه هر کدام از استان‌ها مطابق با شرایط آن منطقه مشکلات خود را دارد.

وی اضافه کرد: زنان فقط مشارکت‌کنندگان در فرایند توسعه نیستند بلکه آن‌ها بهره‌مندان از این فرایند هستند، با همکاری دستگاه‌های اجرایی و با تکیه‌بر آماری جمع‌آوری شده، موضوع زنان بررسی و با دستگاه‌های مرتبط جلساتی پیرامون حل این مشکلات گرفته شد.

نژادی خاطرنشان کرد: تقویت همکاری‌های شبکه‌ای یکی از سیاست‌های بسیار مهم در امور زنان و خانواده بود که اقدامات بسیار خوبی در این رابطه انجام گرفت.

وی در ادامه عنوان کرد: تعداد سازمان‌های مردم‌نهاد که تا قبل از دولت تدبیر و امید در حوزه‌های زنان و خانواده فعال بودند ۶۰۰ «سمن» بود، اما این تعداد در حال حاضر به ۲ هزار «سمن» افزایش‌ یافته است؛ فعال شدن جامعه معدنی به این معناست که برنامه‌ریزی با مردم نتیجه خوبی می‌دهد.

معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی امور زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری ابراز کرد: حمایت از راه‌اندازی کلینیک‌های سلامت خانواده پروژه‌ای بود که به‌صورت یک طرح ملی آغاز شد، در حل حاضر این طرح در وزارت بهداشت در حال پیگیری است که در این مراکز، خانواده‌ها می‌توانند در زمینه روانشناسی، حقوق و تخصص‌های پزشکی از متخصصان این عرصه‌‌ها استفاده کنند.

وی در ادامه بیان کرد: بسیاری از زنان زندانی به این دلیل به این مکان راهی می‌شوند که یکی از سرپرستان خانواده به هر دلیلی به زندان رفته و زن در نبود آن فرد دچار آسیب‌هایی می‌شود و دست‌به‌کارهای خطرناک می‌زند و در آخر به ندامتگاه راهی می‌شود؛ به همین دلیل تصمیم گرفته شد تا برای کمک به این دسته از بانوان، انجمن حمایت از زنان زندانی در معاونت برنامه‌ریزی راه‌اندازی شود.

نژادی گفت: سامانه ۱۰۱ یکی دیگر از طرح‌هایی است که کار خود را آغاز کرده است، این سامانه به این دلیل این راه‌اندازی شد که همه زنان خانواده‌ها‌‌‌‌‌ مشکلات خود را از طریق این سامانه به معاونت امور زنان و خانواده در میان بگذارند.

وی ادامه داد: در حال حاضر خانواده‌های بسیاری به این سامانه مشکلات خود را اطلاع داده‌اند که بسیاری از آن‌ها بحث نداشتن آگاهی عمومی پیرامون بحث‌های خانوادگی را دلیل فروپاشی اکثر خانواده‌ها عنوان کردند.

معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی امور زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری در پایان ابراز کرد: امیدواریم تا این نگاه سیستمی که در این دولت برنامه‌ریزی‌شده، ادامه پیدا کند و چه از بدنه دولت و سازمان‌های مردم‌نهاد، همه باهم بتوانیم مسئله‌ای از مشکلات زنان را حل کنیم.

 

انتهای پیام/ص

دیدگاه شما

آخرین اخبار