12. شهريور 1396 - 12:08   |   کد مطلب: 18407
مدل سهم دهی به زنان برای کشور ما نیست بلکه زاییده اندیشه ها و فکرهای فمینیستیِ غرب است و این اواخر " هیلاری کلینتون" پروژه ای با عنوان take woman را کلید زده است و ادعا دارد که تمام پست های بالای دولتی را زنان باید کم کم اشغال کنند.
فرشته روح افزا,سهم خواهی زنان,مطالبات زنان,اشتغال زنان,بیمه زنان خانه دار,shabnamha.ir,شبنم همدان,afkl ih,شبنم ها

مدل سهم دهی به زنان دفاع بد از آنها و تحقیر زن است/مطالبات اصلی زنان بر زمین مانده است

سهم خواهی زنان سهم خواهی زنان سهم خواهی زنان سهم خواهی زنان سهم خواهی زنان سهم خواهی زنان سهم خواهی زنان سهم خواهی زنان سهم خواهی زنان سهم خواهی زنان سهم خواهی زنان سهم خواهی زنان مطالبات زنان مطالبات زنان مطالبات زنان مطالبات زنان مطالبات زنان مطالبات زنان مطالبات زنان مطالبات زنان بیمه زنان خانه دار بیمه زنان خانه دار بیمه زنان خانه دار بیمه زنان خانه دار بیمه زنان خانه دار

 

به گزارش شبنم همدان به نقل از طنین یاس : تب سهم خواهی در کشور بین فعالان سیاسی مخصوصا در حوزه زنان بالا گرفته است. سهم خواهی از انقلاب، سهم خواهی از کابینه دولت و سهم خواهی از کرسی های معاون وزیر و.. در بین یک سؤال اساسی بی پاسخ مانده است اینکه چرا و چگونه این سهم خواهی به عنوان مطالبه زنان ایران مطرح شد و تاریخچه آن به کجا می رسد.

دکتر فرشته روح افزا، مدیر رصد و آمار شورای فرهنگی اجتماعی زنان در گفت وگو با خبرنگار طنین یاس می گوید: مدل سهم دهی به زنان برای کشور ما نیست بلکه زاییده اندیشه ها و فکرهای فمینیستیِ غرب است و این اواخر " هیلاری کلینتون" پروژه ای با عنوان take woman را کلید زده است و ادعا دارد که تمام پست های بالای دولتی را زنان باید کم کم اشغال کنند.

وی می افزاید: این سهم های 30 درصدی هم که در کشور ما به عنوان مطالبه زنان مطرح شده از طرح هایی است که نهادهای زنان سازمان ملل و کمیسیون مقام زن به دنبال آن هستند و این مطالبه به هیچ وجه داخلی نیست.

این کارشناس مباحث زنان با بیان اینکه ما مخالف فعالیت زنان در رده های مدیریتی نیستیم، تصریح کرد: بحث بر سر توانمندی و شایسته سالاری است چرا که اگر زنی بنابر سهم خواهی در جایگاه معاون وزیر یا مدیریتی رده بالا قرار بگیرد اما توانمندی لازم را نداشته باشند این خرج کرن از کشور اجحاف به مردم و سلمه به کشور است چرا که ما مدیران ناتوان کم نداریم.

 این فعال حوزه زنان با اشاره به اینکه اگر می خواهی کسی را تخریب کنی، از او بد دفاع کن، مطرح کردن این سهم خواهی در قالب مطالبه گری، تخریب زنان کشور است، اظهار می کند: وقتی ما در این حوزه کار نکرده ایم، توانمندی زنان ما به حد مطلوب برای برعهده گرفتن این مسئولیت ها نرسیده اند به جز بروز اشکال مدیریتی در کشور زنان را هم تخریب می کنیم چرا که باعث شده ایم از این زنان در بحث کار به عنوان یک ابزار دیده شوند .

روح افزا با طرح سؤالی مبنی بر اینکه کی و کجا زنان را برای برعهده گرفتن پست های معاون وزیر یا مدیریت های رده بالا تربیت کرده ایم، می گوید: آیا دوره های خاص تخصصی برگزار کرده ایم، نمونه های پایلوتش را گذاشته ایم؟.. خیر! همین مسائل باعث شده است که هر کجا زنان ما وارد کار شده اند مشکلی ایجاد شود از بحث های محیط زیست تا مجلس شورای اسلامی.

مدیر رصد و آمار شورای فرهنگی اجتماعی زنان می گوید: اینکه صرفاً زنان را در پست های بالا قرار دهیم کافی نیست! وقتی آنها این پست را اخذ کردند چه کاری برای زنان و مطالبات آنها انجام داده اند؟ برای نحوه اشتغال زنان، بیمه زنان، بیمه زنان خانه دار، حقوق زنان و .. اگر ورودی هم پیدا کرده اند مشکل آفرین بوده است.

وی در ادامه می گوید: اگر با این پش فرض برای زنان سهم خواهی کنیم که در کار به آنها کمک خواهد شد! باید گفت آقایان در مدیریت های مختلف موفق عمل نکرده اند، نتواسنته اند خودشان را مدیریت کنند و مردم از نحوه کاری آنها راضی نیستند! چه کمکی از آنها ساخته است.

  این کارشناس زنان با بیان اینکه در این مهم نباید کارشناسی نشده و دیمی وارد شد، می گوید: حال زنان را در پست های مد نظر مشغول به کار کنند برای آن مردانی که از کار خارج شده اند چه برنامه ای دارند؟ چقدر برای همکاری مردان با زنان فرهنگ سازی شده است؟

این فعال حوزه زنان تصریح می کند: دقت داشته باشید مسئله سهم خواهی اینجا اهمیت پیدا می کند که باعث تحقیر زنان می شود اینکه می گوییم، شما ناتوان بودید و ما به شما سهم دادیم و هر وقت مطالبه گر شویم برای زنان چه کردید؟ می گویند: در مدیریت دولتی 30درصدتان کردیم خودتان نتوانستید کار کنید.

روح افزا با بیان اینکه این سهم خواهی مطالبه چه کسانی است، می گوید: اگر تاکنون این توانمندی بوده و نادیده گرفته شده است اجحاف به زنان شده اما اگر قضیه صرفا سهم خواهی است ما با این مدل مشکل داریم چرا که کارشناسی نشده و تحقیر و توهین کننده زنان است.

مدیر رصد و آمار شورای فرهنگی اجتماعی زنان با اشاره به اینکه چه ضرورتی دارد بخاطر خوش آمد سازمان های بین المللی چنین مشکلاتی را برای کشور خود رقم بزنیم  باید شایسته سالاری را در پیش گیریم زنان ما باید توانمند شوند و اگر زنان توانمندی داریم باید وارد عرصه کار شوند اما نه در قالب سهم خواهی و با خط سیاسی .

وی بیان می کند: سیاسی نگاه کردن به این قضیه یک معضل بزرگ است، اگر زنان توانمندی که در خط سیاسی مقابل این بزرگواران باشد، آن ها را ندیده می گیرند و این نوعی سیاسی کاری در حوزه زنان است و متأسفانه زنان هم به آن تن داده اند.  

این کارشناس حوزه زنان با اشاره به ورود برخی از زنان ناموفق به عرصه مدیریتی حوزه زنان، می افزاید: از حوزه زنان مظلوم تر نداشتیم که مدیران بسیار ناموفق را در این عرصه به کار گرفتند تا بار دیگر عدم موفقیت ها در این حوزه تکرار شود.  

این فعال حوزه زنان تصریح می کند: اگر زنی می تواند معاون وزیر باشد، در این عرصه باید حضور داشته باشد اما در برخی از فضاها نیاز به حضور مدیریتی یا معاون وزیر شدن زن ضرورتی ندارد مثلا در وزارت خانه های بهداشت، آموزش و پرورش و وزارت کار باید معاون زن داشته باشیم اما در وزارت خانه نفت چه ضرورتی وجود دارد؟ عدم کارآرایی زنان در این عرصه توهین به مقام زن است.

روح افزا در ادامه با اشاره به سختی ها و زمان گیر بودن کار در رده های معاونت وزیر یا سطوح مدیریت بالا، می گوید: برای حضور زنان در این عرصه باید بسترسازی کرد اگر زنی بچه  کوچک یا فرزندی داشته باشد که نیازمند مراقبت است در بنیان خانواده مشکل ایجاد خواهد شد باز هم می گویم ما مخالف مدیریت زنان نیستیم فقط نباید دیمی و کارشناسی نشده وارد عمل شد.

مدیر رصد و آمار شورای فرهنگی اجتماعی زنان با اشاره به اینکه ما کشوری فرهیخته با زنان توانمند هستیم، می افزاید: چگونه است که باید در خصوص زنان کشورمان که فرزندانی چون  شهید حججی تربیت می کنند که دنیا را با شهادتش تکان داد، فکر کنیم ارزش و توانمندی آنها در پست های مدیریتی است.

وی ادامه می دهد: سهم خواهی در حوزه زنان نوعی دفاع بد و تخریب زنان است این مطالبات زنان ما نیست ما چند میلیون زن داریم  این  30درصد جذب چند درصد آنها در سطوح معاون وزیر یا مدیریت بالای کشوری می شود؟

انتهای پیام/ص

سهم خواهی زنان سهم خواهی زنان سهم خواهی زنان سهم خواهی زنان سهم خواهی زنان سهم خواهی زنان سهم خواهی زنان سهم خواهی زنان سهم خواهی زنان سهم خواهی زنان سهم خواهی زنان سهم خواهی زنان مطالبات زنان مطالبات زنان مطالبات زنان مطالبات زنان مطالبات زنان مطالبات زنان مطالبات زنان مطالبات زنان بیمه زنان خانه دار بیمه زنان خانه دار بیمه زنان خانه دار بیمه زنان خانه دار بیمه زنان خانه دار

 

دیدگاه شما

آخرین اخبار