20. آبان 1395 - 8:48   |   کد مطلب: 13494
معاون امور زنان و خانواده گفت: ایجاد مهدکودک در ادارات و دستگاههای اجرایی که در کمسیون اجتماعی دولت مطرح بود ولی اکنون منتفی شده است.
شبنم ها,شهیندخت ملاوردی,معاون امور زنان,ایجاد مهدکدوک در ادارات,مرخصی زایمان

به گزارش شبنم همدان ، جام جم آنلاین به نقل از ایرنا نوشت : شهیندخت مولاوردی عصرچهارشنبه در جریان بازدید از نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها افزود: برای تحقق سیاست های کلی جمعیتی و خانواده مجموعه ای از برنامه ها و تدابیر در قالب بسته می بایست در نظر گرفته شود که ما این موضوع را مطرح کردیم.

وی تصریح کرد: برای اینکه بخواهیم سیاست های تحکیم بنیان خانواده محقق شود باید مشارکت زنان را افزایش دهیم، البته می توان شرایط و تسهیلات لازم برای زنان شاغل را فراهم کرد.
مولاوردی اضافه کرد: اگرچه زنان شاغل در کشور تعداد زیادی از زنان جامعه را نیزتشکیل نمی دهند اما در خوشبینانه ترین حالت نرخ مشارکت زنان در بخش اشتغال و اقتصادی حدود 12،6 درصد است به همین منظور ما مطرح کردیم که بسته جامع حمایتی را باید تدوین کنیم.
معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری ادامه داد: باید انواع تسهیلات به همراه امنیت شغلی آنچه که مشوق های کارفرمایی است در نظر بگیریم تا زنان بتوانند ایفاگر نقش های توامان خانوادگی و اجتماعی خودشان باشند.
وی اضافه کرد: البته این پیشنهاد دایر کردن مهدکودک ها در ادارات را به کمیسیون اجتماعی دولت بردیم که یا در جوار ادارات با مشارکت بخش خصوصی که تجربه خوبی در وزارت کشور و موسسه ملی استاندارد دارد که به همین شکل انجام می شود ولی رای لازم را کسب نکرد.
مولاوردی خاطرنشان کرد: معتقد بودند دولت به سختی توانسته تصدی گری در مورد این گونه موارد از خودش سلب کند و اگر دوباره برگردانیم با مشکلات و موانع جدی مواجه خواهیم بود در آن جلسه با نظر سازمان مدیریت برنامه ریزی مواجه شدیم که اعلام آمادگی کرد برای اینکه راهکارهای لازم را ارائه دهد و مخالف دایر کردن مهدکودک بود ولی گفته که ما آماده ایم راهکارهای لازم را بررسی کنیم.
وی اضافه کرد: اکنون پیش نویس پیشنهادی ما به سازمان مدیریت و برنامه ریزی ارائه شده و نظر این سازمان را دریافت تا به یک جمع بندی برسیم.
معاون اموز زنان و خانواده ریاست جمهوری گفت: هنوز بر این قضیه تاکید داریم اگر سایر امتیازات و تسهیلات مانند مرخصی زایمان نمی تواند تمام و کمال اجرا شود حداقل با ایجاد مهدکودک در ادارات نوزاد می تواند در کنار مادرش باشد تا هر دو با آرامش خاطر بیشتری باشند، البته این موضوع را حتما پیگیر هستیم.

مرخصی زایمان افزایش نمی یابد

مولاوردی همچنین در باره افزایش مرخصی زایمان نیز گفت: هنوز جلسات مان برای این قضیه به نتیجه لازم نرسیده و تاکنون جلسه با اعضای این گروه که تعدادی از دستگاه های اجرایی مختلف کشور است، تشکیل نشده است. وی با بیان اینکه این قضیه را هم پیگیر هستیم ، افزود: امیدواریم در این زمینه هم جایگزین های قانون مرخصی زایمان را بتوانیم پیشنهاد بدهیم.

 

انتهای پیام/ص

دیدگاه شما

آخرین اخبار