17. ارديبهشت 1396 - 8:40   |   کد مطلب: 16605
فرشته روح افزا با بيان اينکه پرورسه اي که در حوزه زنان وجود دارد، پروسه اي غلط و غيرکارشناسي است، ابزاز اميدواري کرد هر دولتي که روي کار مي آيد اين دغدغه را داشته باشد تا به کار کارشناسي در حوزه زنان وقعي بنهد و مصوبات و لواحياتش را به نفع خانواده طراحي کند.
جامعه زنان,مشکلات زنان,بیمه زنان خانه دار,عفاف و حجاب,فرشته روح افزا,معاونت زنان و خانواده,shabnamha.ir,شبنم همدان,afkl ih,شبنم ها

به گزارش شبنم همدان به نقل از طنین یاس :  استفاده تبليغاتي از حوزه زنان و دادن وعده هاي عملي نشده توسط دولت ها يکي از دغدغه هاي دلسوزان حوزه زنان و خانواده است. با توجه به اينکه در سال هاي اخير جامعه زنان با مشکلات، آسيب ها و پديده هاي جديدي رو به رو است اين سؤال پيش مي آيد که آيا به راستي تا کنون براي حل و رفع اين مشکلات اقدامي اساسي از سوي دولت ها صورت گرفته است يا نه ؟ معاونت زنان و خانواده رياست جمهوري تا به امروز توانسته است به عنوان يک عامل اجرايي کاري براي مخاطبين خود انجام دهد يا نه ؟ و در نهايت اگر پاسخ به اين سؤالات منفي است مشکل از کجاست از فردي که در اين سمت مشغول به کار است يا از قوانين موجود...

فرشته روح افزا قائم مقام شوراي فرهنگي اجتماعي زنان در نشست « بررسی وضعیت زن و خانواده در دولت های پیشین، دولت یازدهم و چشم انداز آینده» با تأکيد بر اينکه تا کنون ما نه تنها در حوزه زنان براي حقوق آنها قدم از قدمي برنداشته ايم بلکه کساني که داعيه حقوق زنان دارند در تمام جناح ها دربازي هاي سياسي حقي را هم از اينان ضايع کرده اند.

مي توانيم با ارزش هاي و آموزه هاي ديني خودمان براي غربي هاي نسخه برتر را بپيچيم

 

وي با خرده گيري از تلاش براي " برابري جنسيتي" گفت استفاده تبليغي و ابزاري از حوزه زنان به شدت صورت مي گيرد، يک خانمي راننده کاميون يا اتوبوس شده است، آيا اين هنر است؟ چرا زنان دانشمندان ما که مقالات علمي مي نويسند مطرح نمي شوند! يا وقتي يک هنرپيشه که فيلمِ بسيار غيرضروري را بازي کرده و نماد همجنسي گرايان فمينيست را روي دستش خالکوبي کرده و نشان هم مي دهد؛ توسط معاون زنان و خانواده رياست جمهوري ما حمايت مي شود! اما از دانشمندان زن، هيچ خبري نيست! چرا انوشه انصاري که فقط مسافر فضا بوده، نماينده ايران مي شود که جايزه آن فيلم زننده که مايه زجر براي زنان ما است را بگيرد اما از زنان افتخار آفرين خبري نيست! من سؤال مي کنم : چند زن در کشور ما مشکلات آن زن در آن فيلم را دارند؟ آيا به راستي مشکلات حوزه زنان ما اين است!؟ چرا مشکلات حوزه زنان را نمي گوييم؟

اين فعال و کارشناس مسائل زنان با بيان اينکه مرخصي زايمان بايد افزايش پيدا کند، خاطرنشان کرد: اين نظام برده داري است که مادر فرزندش را شش ماه بعد از زايمان رها کند در حالي که برخي از کشورهاي اروپايي سه سال به مادر مرخصي زايمان مي دهند و تا سه فرزند متوالي اين حق را براي او قائل هستند.  بيمه زنان خانه دار چه شد؟ چرا يک خانم خانه دار نبايد در امنيت رواني بنشيند و بچه هايش را بزرگ کند؟  

وي با اشاره به برخي حمايت ها از مجلات زردي چون 20 ساله ها ، افزود: فرهنگ غلطي در حال رواج پيدا کردن است که مي گويد: ازدواج نکيند! « من نمي گويم که تحصيل و اشتغال بد است بلکه معتقدم زماني بد مي شوند که مي گويد: مادر نشو، ازدواج نکن»

قائم مقام شوراي فرهنگي اجتماعي زنان با اشار "لايحه پيشنهادي منع خشونت خانگي عليه زنان" گفت: مي دانيد مفاد اين لايحه چيست؟ و تحت عنوان حمايت از حقوق زنان، چقدر درگيري هاي خانواده ها را بالا برده و آمار طلاق را افزايش مي دهد؟

روح افزا ادامه داد: متأسفانه مجلات زردي چون " 20 ساله ها" مورد حمايت معاون زنان و خانواده رياست جمهوري بود که مدل خانواده "کوهويشن " را حمايت مي کرد! يعني  خانمي بدون عقد و بدون ازدواج رسمي و شرعي، با مردي همخانه شود!در ايران اسمش را مي گذراند " ازدواج سفيد" هيچ کجاي دنيا به " کوهويشن"، ازدواج سفيد نمي گويند.. ِآيا پيامدهاي چنين زندگي هايي به نفع زن است يا مرد؟ .

وي گفت: چنين اقداماتي را مَنيسم مي دانم تا فمينيسم ! چرا که ما نه تنها نتوانستيم کار ازدواج جوانان را درست کنيم بکله اين طرح هاي غلط و دروغ هاي بزرگ را گفته ايم که  اگر دولت هايي در رأس کار آمده اند که توانمند نيستند براي تو مسکن و شغل ايجاد کنند و اگر تو نمي تواني ازدواج کني؛ به تن فروشي درون خانه تن بده؛ حال سؤال اينجاست که آيا شرع مقدس اسلام و خانواده هاي ما به اين موضوع تن مي دهند؟

روي دادن اين دست مسائل به اين خاطر است که کارهاي کارشناسي شده انجام نمي دهند و مغلوب غرب هستند در حاليکه مي توانيم با ارزش هاي و آموزه هاي ديني خودمان براي غربي هاي نسخه برتر را بپيچيم .

اين فعال حوزه زنان و خانواده با بيان اينکه پرورسه اي که در حوزه زنان وجود دارد، پروسه اي غلط و غيرکارشناسي است، ابزاز اميدواري کرد هر دولتي که روي کار مي آيد اين دغدغه را داشته باشد تا به کار کارشناسي در حوزه زنان وقعي بنهد و مصوبات و لواحياتش را به نفع خانواده طراحي کند.

مخالف نگاه یک طرفه به زنم!/ قرار نیست در خانواده جنگ به راه بیندازیم

 اين کارشناس مسائل زنان و خانواده با اشاره به اينکه مخالف نگاه يکطرفه به منافع زن است، اظهارداشت: اگر فقط منافع زن را در نظر بگيريم، آن وقت منافع مرد و فرزند چه مي شود؟ اگرچه در خانواده منافع زن بيشتر زير سوال است اما قرار نيست در خانواده جنگ راه بيندازيم چرا که در اين صورت مردان لطمه  خواهند خورد.

روح افزا با اشاره به حقوق هايي که دين اسلام براي زن درنظر گرفته است، تصريح کرد: ما در احکام زنان، در حقوق زنان در خانواده و اشتغال زنان؛  حقوق شان را ضايع کرده ايم و جالب اين است که علم حقوق زنان را در دست داريم و مي گوييم که حقوق تان دست ما است !.

قائم مقام شوراي فرهنگي اجتماعي زنان در ادامه به اين سؤال پاسخ داد که چرا معاونت هاي زنان و خانواده دولت ها،  نتوانستند کارنامه موفقي داشته باشند ؟ آيا مشکل از فردي است که به اين مقام گذاشته شده يا مشکل از سازو کار اجراي است؟

سياست گذاري در حوزه زنان و خانوده را نيازمند پشتوانه علمي و اتاق هاي انديشه ورز و مسلط به قانون

روح افزا گفت: مشکل  از هر دو جاست! وقتي   ساز و کار اجرايي طوري است که معاون رئيس جمهوري موظف به گزارش دادن به شخصي جز خود رئيس جمهوري نيست در حالي که وزرا توسط مجلس استيضاح يا سوآل و جواب مي شوند، بر روي عملکرد آنها نظارت کامل و جامعي نمي توان داشت، يعني در ساختار اين بحث يک نقص بزرگ وجود دارد آن هم اينکه « ..زنان و خانواده رياست جمهوري را به يک معاونت ارتقا دادند، ديگر نمي توانيم آنها را استيضاح کنيم حال وقتي کسي را به عنوان معاون انتخاب مي کنيم که سليقه اي دستش باز است و رئيس جمهوري به او امکانات مي دهد تا کارش را بکند ... .»

وي در ادامه با بيان اينکه  کار نامه عمل معاونت  زنان و خانواده دولت يازدهم خالي دو مقوله سياست گذاري و اجراست گفت: اين معاونت فقط به خارج از کشور گزارش ارائه داده است نه اجرا و نه سياست گذاري هر چند وظيفه معاونت زنان و خانواده رياست جمهوري سياست گذاري نيست.

اين کارشناس و فعال حوزه زنان،  سياست گذاري در حوزه زنان و خانوده را نيازمند پشتوانه علمي و اتاق هاي انديشه ورز و مسلط به قانون دانست.

قائم مقام شوراي فرهنگي اجتماعي زنان در بخشي از سخنانش با اشاره به اينکه نمايندگان مجلس شواري اسلامي يا اعضاي شوراي انقلاب فرهنگي دغدغه سوال از رئيس جمهور را ندارد؟!، خاطرنشان کرد: اگر بخواهيم جناحي به حوزه زنان نگاه کنيم ، ضربات کاري به اين حوزه زده ايم.

 

عفاف و حجاب، نیازمند قدم های جدی و کارشناسانه کمیسیون فرهنگی مجلس

روح افرا در ادامه با بيان اينکه در مورد عفاف وحجاب، کميسيون فرهنگي مجلس بايد قدم هاي جدي و کارشناسي شده اي  بردارد، افزود: سال هاي سال است جلسات زيادي در وزارت کشور تشکيل مي شود چه در دولت گذشته و چه اين دولت، آنجا  افراد از همه دستگاه ها درد  و دل مي کنند! اگر هم  کار کارشناسي ارائه مي شود، متأسفانه دغدغه دريافت و اجرايي کردن آن کم هست.

وي تصريح کرد: در برنامه هاي عفاف و حجاب استدال هاي سطحي و بسنده کردن به تذکرات فردي فايده اي ندارد، آيا ما نمي توانيم کارهايي تأثيرگذار چون چاپ کتاب و بروشور و براي جامعه داشته باشيم؟ آيا ما نمي توانيم از پرونده هاي طلاق مستند بسيازيم يا و آخر بي جابي غربي ها را فيلم کنيم ؟   

اين کارشناس مسائل زنان و خانواده با اشاره به اينکه موضوع عفاف و حجاب بايد کارمنطقه اي بشود و پيچيدن يک نسخه براي همه فضاها کاري تأثيرگذار و درست نيست، گفت: مثلا مسئله عفاف و حجاب در شمال تهران با جنوب کشور يکي نيست، برنامه هاي عفاف و حجاب در يزد نمي تواند آن برنامه اي باشد که بايد در نمک آبرود اجرا کرد.

وي در ادامه زنان را يک پاي آسيب هاي اجتماعي دانست که دغداغه ي دغدغه مندان اين حوزه است و گفت: در حوزه زنان و خانواده به کار کارشناسي نياز داريم ، در اين حوزه انديش ورزان بايد برنامه ريزي کنند تا از آسيب ها و پيامدهاي آن کم شود.

قائم مقام شوراي فرهنگي اجتماعي زنان در پايان با اشاره به افزايش برخي از آسيب هاي اجتماعي در حوزه زنان چون اعتياد گفت: اين هايي که مي گوييم رو به افزايش است مايه ننگ محسوب مي شود، يعني مي گوييم: من عرضه ندارم و نمي توانم کار کنيم، پس بايد بروم کنار ... آمارها را با حساب و کتاب بيشتري ارائه بدهيم.  

انتهاي پيام/ص

دیدگاه شما

آخرین اخبار