13. شهريور 1396 - 8:47   |   کد مطلب: 18420
عضو شورای فرهنگی، اجتماعی زنان و خانواده گفت: شرایط فعلی فرهنگ جامعه‌مان را اول باید متوقف کنیم و نگذاریم جلوتر از وضع فعلی برود، در همین نقطه که هست نگهش داریم سپس به فکر درمان آن باشیم.
فرشته روح افزا,فرهنگ غرب,ازدواج سفید,shabnamha.ir,شبنم همدان,afkl ih,شبنم ها

به گزارش شبنم همدان به نقل از طنین یاس : فرشته روح افزا پیرامون الویت های فرهنگی وزیر ارشاد دولت دوازدهم به صابرنیوز گفت:مهمترین دغدغه کشور ما همانطور که حضرت آقا فرمودند بحث فرهنگی است، و تعبییر ایشان در مسائل فرهنگی این بود: یک وقت هایی بنده از این قضیه خوابم نمی برد.مهمترین مطلبی که در حال حاضر مامی توانیم در اولویت قراربدهیم و تآثیر گذار باشد، مسأله حوزه ی فیلم ها است.

وی ادامه داد: متأسفانه فیلم هایی که اکران می شود، فیلم هایی نیست که در جهت تقویت خانواده و فرهنگ متعالی اسلامی باشد.عموماً فیلم هایی که دارند اکران می شوند فیلم هایی هستند که واقعاً مسأله جامعه ما نیست.فیلم های مثل رگ خواب،حوزه های فیلم و تئاتر حوزه های اثر گذاری هستند چون این ها زبان هنر هستند و  وزارت ارشاد در این باره باید یک دقت ویژه ای داشته باشد  و اگر بخواهند این ها همینطور ادامه داشته باشند در واقع به مشکلات اجتماعی مان اضافه کردیم و وزارت ارشاد باید بر این مسأله (سینما و تئاتر) اقدامی علمی انجام دهد .

کارشناس حوزه فرهنگی اظهار داشت: درباره تئاتر ها ما نماد های مثبتی در جهت فرهنگ اسلامی نمی بینیم مثلا تئاتری است که خانم بهاره رهنما بازی می کنند ایشان نماد خاصی را در آن تئاتر استفاده می کنند.متأسفانه اکنون فرهنگ ما تمایل به کپی برداری از فرهنگ غربی پیدا کرده است.بنده نظرم این است که شرایط فعلی فرهنگ جامعه مان را اول باید متوقف کنیم و نگذاریم جلوتر از وضع فعلی برود در همین نقطه که هست نگهش داریم بعداً به فکر درمان آن باشیم .

روح افزا تصریح کرد: یکی از وظایف وزارت ارشاد نظارت بر کتاب هاست ؟ الان چه کتابهایی در دستان بچه های هست ؟ ما جداً نظارت صحیح در این رابطه نداریم .در حال حاضر مجله ایست که دارد ترویج ازدواج سفید می کند ! چرا وزارت ارشاد اجازه قعالیت به این مجموعه ها را می دهد و از طرف دیگر بنده با منعیت و اقدامات سلبی مخالف هستم ما باید اقدامات ایجابی هم داشته باشیم.الان باید بر روی نکات منفی و معضل آفرین ازدواج سفید کار شود چرا این ها تبیین نمی شود ؟

عضو شورای فرهنگی، اجتماعی زنان و خانواده مطرح کرد: در زمینه مد و لباس هم ما کاملا  کپی برداری از غرب می کنیم .در حال حاضر وزارت ارشاد نظارت هم نمی کند.الان شلوار لی پاره کجای آن با فرهنگ ایرانی اسلامی مطابقت دارد ؟ چرا فروشگاه ها اجازه فروش این لباس ها را دارند؟شما در هیچ جای جهان یک انسان فرهیخته پیدا نمی کنید که لباس پاره بپوشد.بچه های ما، بچه های مظلوم و نادان هستند که دارد این مدل های غلط به آنها تحویل داده می شود .اولین وظیفه وزارت ارشاد، ارشاد است یعنی تبلیغ در جهت فرهنگ ایرانی اسلامی اما اکنون ارشادی نمی بینیم.

عضو هیئت علمی دانشگاه اظهار داشت: سینما، تئاتر، موسیقی، کنسرتها و کتاب ها در اختیار وزارت ارشاد است .شرح وظابف وزارت ارشاد باید مطالعه شود.مایک هجمه ی فرهنگی شدیدی از طرف وزارت ارشاد برای مردم داریم .حداقل اقدام در زمینه فرهنگ کشور این است وضع فعلی را نگهداریم نو گذاریم جلوتر رود بعداً به فکر اصلاح آن باشیم.من در انگلستان زندگی کردم و دو همسایه مان هر دو در خانه هایشان سگ داشتند در آنجا هم در مورد نگهداری حیوانات خانگی مخصوصا سگ قوانین و مقرراتی وجود دارد .حداقل باید برای بهداشت جامعه در موضوع حیوانات خانگی یک قانونی داشته باشیم آیا این کار سختی است.انقدر که به حقوق شهروندی معتقدیم آیا باید اینطور بشود که در آپارتمانها اعضاء آن با صدای سگ خانگی همسایه دیگر از خواب بیدار شود ؟ فضای پارک فضای بازی کردن کودکان است و این حق شهروندی است نه فضای سگ های خانگی.ما حتی در این کار ها هم حداقل کارها را نکردیم و صفر هستیم.و در جامعه ما نه تنها ارشاد نداریم بلکه یک عقب گرد هم داریم .

وی ادامه داد: معضل ارتباط غلط باید انتهایش معلوم شود مثلا می خواهند مثلا فیلم رگ خواب که می خواست پیامی داشته باشد بیش از آنکه بخواهد کسی به آن پیام ها برسد، صحنه های وجاذبه های غلط آن غالب بود.در اوقات فراغت جوانانمان نمی توانند به سینما بروند چون فیلمش مناسب نیست.نمی توانند تئاتر بروند چون محتوای تئاتر مناسب نیست ما حتی جلسات قرآن مفید هم نمی توانیم داشته باشیم .آیا فضای سالم در اختیار جوانانمان قرار می دهیم.

روح افزا در پایان افزود: انقدر نگویید ازدواج سفید چون این کلمه غلط است و بجای ازدواج سفید بنویسیم روابط شنیع،دو نفر نامحرم که باهم ارتباط دارند چگونه این رابطه ازدواج تلقی می شود ؟ کجای این رابطه سفید است ؟ این رابطه شنیع که طرفین آغاز می کنند به مثابه چکشی است بر سر آن خانم که تن به این کار می دهد.چقدر از این خانم سوء استفاده می شود ؟چه حقوقی دارد از این زن ضایع می شود ؟وزارت ارشاد موظف است که در این مسائل ورود کند این ها چالش های جامعه ما هستند و نه یک فیلمی نه یک تئاتری نه یک مجله ای در جهت آگاهی بخشی در این موضوعات نیست.

انتهای پیام/ص

دیدگاه شما

آخرین اخبار