26. بهمن 1393 - 21:14   |   کد مطلب: 4973
برای کسانی که محدودیت مصرف گوشت دارند، گیاهخوارند یا مایلند جایگزین‌های سالم‌تری برای گوشت پیدا کنند، کتلت قارچ گزینه خوبی خواهد بود. ابتدا قارچ‌ها را چرخ کرده و با سبزیجات معطر و خمیر نان باگت مخلوط کنید.
کتلت قارچ را حتماً امتحان کنید

مواد لازم:

 قارچ: نیم کیلو
  سیر: 2 حبه
  تخم‌مرغ: ۳عدد
  آرد یا خمیر نان باگت: نصف لیوان
  سبزیجات معطر: ۲ قاشق
  نمک و فلفل: به میزان لازم
  روغن: به میزان لازم

 

دستور پخت:

 

برای کسانی که محدودیت مصرف گوشت دارند، گیاهخوارند یا مایلند جایگزین‌های سالم‌تری برای گوشت پیدا کنند، کتلت قارچ گزینه خوبی خواهد بود. ابتدا قارچ‌ها را چرخ کرده و با سبزیجات معطر و خمیر نان باگت مخلوط کنید. بهتر است خمیر نان باگت تازه و نرم باشد، اما اگر چنین خمیری دردسترس نداشتید، می‌توانید از آرد یا پودر خمیر نان باگت استفاده کنید. پس از آن تخم‌مرغ‌ها را به مواد اضافه کرده و در صورت شل بودن مایه، قدری آرد به آن اضافه کنید. نمک و فلفل و ادویه موردعلاقه خود را همراه با سیرهایی که له کرده‌اید، به مخلوط اضافه کرده، خوب هم بزنید تا مواد یک‌دست شود. حالا روغن را در تابه‌ای روی حرارت داغ کنید و از مواد اولیه به اندازه یک گردو بردارید و در دست‌تان صاف کنید و در روغن بريزيد. در ظرف را بگذارید و اجازه دهید یک روی کتلت‌ها سرخ شود، سپس روی دیگر کتلت‌ها را سرخ کنید.

 

فوت و فن

  * آب سيب‌زميني خام را براي آنکه بوي کتلت نامطبوع نشود، حتما بايد گرفت.
* سيب‌زميني پخته را حتما بايد رنده کرد و نبايد آن را همراه گوشت، چرخ کرد. سيب‌زميني خام را مي‌توان چرخ کرد به شرط آنکه آب سيب‌زميني با گوشت مخلوط نشود.
*  در کتلت گوشت بهتر است از آرد نخودچي استفاده شود، چون کتلت پوک مي‌شود و در صورت استفاده از آرد سوخاري و آرد گندم، کتلت، خمير مي‌شود و پوکي مناسبي نخواهد داشت.
 * کتلت با سيب‌زميني خام هنگام سرخ شدن، روغن کمتري مي‌برد و براي کساني که در مصرف روغن احتياط مي‌کنند، مناسب‌تر است.
 * براي سرخ کردن کتلت با سيب‌زميني پخته بايد در تابه روغن زياد باشد تا کتلت روغن کمتري به خود بگيرد و بعد هم بايد کتلت را روي کاغذ روغن‌گير گذاشت تا روغن اضافي آن گرفته شود.
*  بهترین سبزی برای کتلت، ترخون و مرزه است که عطر بی‌نظیری به کتلت مي‌دهد. می‌توانید یک بار هم زیره را امتحان کنید.

پیشنهاد ما:کتلت را در نان بولکی و با پیاز و جعفری خردشده و خیارشور بخورید که لذتی بالاتر از این نیست!

 

منبع:همشهری آنلاین

دیدگاه شما

آخرین اخبار