29. ارديبهشت 1394 - 11:32   |   کد مطلب: 5945
موسس آموزشگاه هنری عسل بانو:
همیشه به دنبال کسب طعم های ابتکاری هستم
موسس آموزشگاه هنری عسل بانو و آشپز افتخاری شبنم ها گفت: همیشه به دنبال کسب طعم های نو ابتکاری بودم و این را یکی از دلایل موفقیت خودم می دانم.

به گزارش شبنم ها، مولود ایل گلی متولد 1340 دارای دو فرزند است در رشته مدیریت خانواده تحصیل کرد و شروع فعالیت های هنری اش از سال 68 بوداست.خانم ایل گلی فعالیت خود را ابتدا در رشته خیاطی آغاز کرد و سپس حرفه گلدوزی را در آموزشگاه فرا گرفت اما  گویا استعداد ذاتی اش در رشته آشپزی و شیرینی پزی بوده است خانم ایل گلی مدیر و موسس آموزشگاه عسل بانو و یکی از کارشناسان محبوب آشپزی همدان است  به همین منظور گفتگویی را با وی ترتیب داده ایم .

به عنوان اولین سوال خانم ایل گلی  آشپزی به صورت حرفه ای را از چه زمانی شروع کردید؟

در سال 73 پس از گذراندن چند رشته هنری به دلیل علاقه ای که به هنر آشپزی داشتم قدم به دنیای شیرین شیرینی پزی گذاشتم و به لطف خدا  توانستم در این رشته موفقیت هایی را کسب کنم .

علاقه من به شیرینی پزی مرا بیشتر با دنیای آشپزی که هنر ذاتی هر بانوی ایرانی است آشنا و علاقه مند کرد. و من پس از طی دوره های آموزشی و کسب گواهی نامه های مختلف همکاری ام را با ارگان های دولتی و خصوصی از جمله: صداو سیمای مرکز همدان، اداره صنایع دستی و میراث فرهنگی،اداره بهزیستی ،بنیاد شهید، کمیته امداد امام خمینی، اداره فنی و حرفه ای و کانون بسیج جوانان و ... آغاز کردم.

خانم ایل گلی لطفا از چگونگی تاسیس آموزشگاه عسل بانو برایمان بگویید.

تشویق  خانواده و دوستان در امر آموزش به دیگران و علاقه بنده به آموزش به عنوان مربی انگیزه ای شد برای تاسیس آموزشگاه هنری  عسل  بانو که در سال 86 با یاری خداوند متعال توانستم به عنوان مدیر و مربی  این آموزشگاه علاقه مندان بسیاری را در این رشته آموزش داده و راهی بازار کار کنیم.

رمز موفقیت شما در حرفه تان چیست.

علاقه به کسب تجربه و عملی کردن ایده هایم چرا که من همیشه به دنبال کسب طعم های نو ابتکاری بودم .

شما خودتان  بیشتر به چه غذایی علاقه دارید.

تقریبا میتوانم بگویم من همه غذا ها را دوست دارم چون هر غذایی طعم منحصر به فرد خودش را دارد اما کمی در خورن کله پاچه احتیاط می کنم .

 نظر شما در خصوص غذا های آماده و فست فود ها چیست ؟

ببینید غذا های آماده و فست فود ها می توانند بسیار لذیذ و خوشمزه باشند با این ویژگی که خیلی سریع می توان آن را آماده کرد و نیاز به زمان خاصی ندارد اما موضوع مهم و قابل توجه در مورد فست فود ها شیوه تهیه کردن آنهاست . بنابراین اگر این غذا ها را در منزل با روغ های سالم تهیه کنیم بسار هم عالی است حتی سوسیس و کالباس و پیتزا ها را هم میتوان در منزل به راحتی آماده کرد.

بعضی خانم ها نسبت به آشپزی بی علاقه و بی رغبت هستند به نظر شما چه عاملی می تواند این افراد را علاقه مند به آشپزی کند.

به نظر من تشویق می تواند همه را نسبت به هنر آشپزی  علاقه مند کند هر چند توکل و تلاش  موثر ترین عامل در پیروزی و موفقیت هر فردی است. در بحث هنر درخانه و آشپزی هم همین طور اگر غذای آنها خراب شد نباید بترسند و یا دلسرد شوند و با قوت به کار خود ادامه دهند چون گاهی شکست  می تواند پلی باشد برای پیروزی ، در آشپزی کسب تجربه حرف اول را می زند .

تا کنون شده شما غذایی را خراب درست کنید؟ شاید گاهی اوقات به نظر خودم خراب شده باشد و یا خوب نشده باشد اما دیگران همیشه از دست پخت من راضی بوده اند و تعریف می کنند.

دیدگاه شما

آخرین اخبار