11. فروردين 1400 - 14:25   |   کد مطلب: 6660
با شناخت ضرورت ها و نیازهای جامعه هر فردی می تواند موفقیت هایی را کسب کند بنابراین اگر اگر عاشق غذا هستید و واقعا از آشپزی لذت می برید، این شغل مناسب شماست.
آشپزی هنر ذاتی هر بانوی ایرانی است

خبرنگار شبنم ها، گفتگویی با یکی از بانوان موفق همدانی ترتیب داده است بانویی که اکنون مدیریت یکی از آموزشگاه های مطرح همدان را به عهده دارد خانم  مولود ایل گلی در سال  1340 در همدان متولد شد.

خانم ایل گلی دارای دو فرزند پسر است ، این بانوی موفق علاوه بر ایفای نقش زیبای مادری برای دو فرزندش در آموزشگاه عسل بانو نیز همچون مادری فداکار به دخترانش درس زندگی می دهد چون همه کار آموزانش را دختر خودش می داند .

وی تحصیلاتش را در رشته مدیریت خانواده به پیان رساند اما هدف بزرگش از زندگی پل پیشرفتش شد. بنابراین تصیمم گرفت مانند خیلی از افراد منتظر نماند که سرنوشت برای اوتصمییم بگیرد و مدام از نبود کار با توجه به رشته تحصیلی اش زجر بکشد، خانم ایل گلی هنر را سرمایه کار خود کرد.

سال 68 و آموزش در رشته خیاطی گلدوزی ابتدای راه بود برای مدیر آموزشگاه عسل بانو ، اما این بانوی هنرمند در راه توقف نکرد و برای کشف استعداد و علایقش همچنان در تلاش بود .

 این کارشناس محبوب دررشته آشپزی به خبر نگار ما گفت: پس از گذراندن چند رشته هنری به دلیل علاقه ای که به هنر آشپزی داشتم قدم به دنیای شیرین شیرینی پزی گذاشتم و به لطف خدا  توانستم در سال 73  در این رشته موفقیت هایی را کسب کنم .

وی افزود: به نظر من هنر آشپزی ذاتی هر بانوی ایرانی است و من این موضوع را در هنگام آموزش متربیان  و کار آموزانم دریافته ام، زمانی که دختری در آموزشگاه ثبت نام می کند و می گوید چیزی از آشپزی بلد نیست اما بعد مدت زمان کوتاهی هم به این رشته علاقه مند می شود و توانمندی خوبی در این رشته کسب می کند طوری که گاهی هنر و ابتکار کار آموزان مرا شگفت زده می کند.

 مدیر آموزشگاه عسل بانو افزود: بی شک انگیزه، علاقه و تلاش در موفقیت هر فردی تاثیر گذار است اما از  نقش خانواده و اطرافیان نیز نباید غافل بود.

وی ادامه داد:ترغیب و تشویق خانواده انگیزه ای شد برای تاسیس آموزشگاه هنری عسل  بانو ، تا زمینه ای ایجاد شود برای انتقال تجربیاتم به دیگران، خصوصا دخترانی که در حال حاضر و جامعه کنونی که در گیر تحصیل و اشتغال اند و زمانی که وارد زندگی مشترک می شوند به این آموزش ها نیاز دارند.

این بانوی همدانی، توصیه ای به دختران این مرز و بوم داشت: که کار و تحصیل نباید موجب غفلت آنان از اصل زندگی شود هنر آشپزی مانند هر هنر دیگر امری موثر در گرم نگه داشتن کانون خانواده است.

دختران بدانند،گاهی شکست می تواند پلی باشد برای پیروزی، و این موضوع در بحث هنر آشپزی بیشتر نمود پیدا می کند چرا که در این هنر کسب تجربه حرف اول را می زند. بنابراین اگر غذای آنها خراب شد نباید بترسند و یا دلسرد شوند و با قوت به کار خود ادامه دهند به امید کسب موفقیت .

 

دیدگاه شما

آخرین اخبار