28. دى 1398 - 21:14   |   کد مطلب: 6263
بسیاری هستند که از داشتن منافذ باز پوست خود گله مند می باشند مخصوصا خانم ها که بسیار به پوست خود و میزان منافذ باز آن حساس هستند و مایلند تا هرچه سریعتر با از بین بردن آنها، به پوست صاف و زیبای خود بازگردند.
 روش های بستن منافذ باز پوست

در اینجا به توضیح بهترین و آسان ترین روش های بستن منافذ باز پوست می پردازیم.

- بخور دادن پوست:
در ظرفی آب را به جوش آورید  و زمانی که آب جوش آمد، ظرف را از روی اجاق بردارید. سپس سبزی های تازه و معطری مانند نعناع، بابونه و یا رزماری را داخل آن بریزید. صورت خود را بخوبی بشویید و سپس یک حوله روی سر خود بیاندازید و بالای ظرف حاوی آب جوشیده و سبزیجات معطر به مدت ۳ تا ۵ دقیقه بایستید.

- گلاب :
یکی از بهترین تونر ها برای پوست است .گلاب هم برای پاکسازی منافذ و جمع کردن انها و هم برای کنترل اکنه و پوست چرب موثر است .ابتدا صورت خود را بشویید و سپس کمی گلاب بر روی پوست صورتتان بمالید. بعد از ان لازم نیست صورتتان را بشویید.

- لیموترش تازه :

بی شک بسیاری از خانم ها تجربه استفاده از آب لیموهای آماده و تیره شدن پوست را دارند ، با توجه به ترکیبات آب لیموهای آماده که گاهی توسط افراد سودجو در کارگاه هایی سعی در تولید آب لیموی تقلبی با استفاده از موادی از قبیل اسید سیتریک و آب کاه دارند توصیه می کنم که در صورت تمایل به استفاده از آب لیمو فقط از لیموترش تازه که هیچ جایگزینی هم ندارد استفاده کنید. لیموترش تازه با قابلیت های فراوانی از جمله : ماهیت اسیدی ، وجود مقدار زیاد ویتامین  ث که در بسته شدن منافذ باز پوست نقش مهمی دارند توصیه می شود، به دو صورت می توان از این مائده آسمانی استفاده کرد : 1-  استفاده از لیموترش تازه به تنهایی   2- استفاده از لیمو در ماسک های مختلف   1- برای اینکه از لیمو به تنهایی استفاده کنید کافی است پس از طی مراحل بالا یعنی شستشو و بخور یک عدد لیموی تازه را از وسط نصف و به آرامی روی سطح پوست ماساژ و قبل از خشک شدن کامل آن شستشو کنید. 2- برای تهیه ماسک :  به کمک یک قاشق غذاخوری آب لیمو و ۲ عدد سفیده تخم مرغ، یک ماسک صورت شگفت انگیز تهیه کنید، مواد ذکر شده را با هم مخلوط و بر روی پوست صورت پس از طی مراحل ذکر شده ماسک کرده و پس از گذشت 10 دقیقه پوست را با آب ولرم شستشو کنید.

 

راه‌های متعددی برای پیشگیری و درمان منافذ باز صورت وجود دارد

 

- یخ :
مالیدن یک تکه یخ بر روی صورت باعث کوچک شدن این منافذ بازمی‌شود فقط بخاطر داشته باشید هر روی این کار را انجام دهید و شما به مرور متوجه کوچک شدن منافذ پوستتان خواهید بود.

- ماسک نارنج و گلاب :

ماسک آب نارنج و گلاب”ماسک ترمیم منافذ پوست” یکی از قدیمی ترین روشهای بستن منافذ پوست است.

- کرم ضد آفتاب:
کرم های ضد آفتاب ، پوست شما را در برابر صدمات نور آفتاب حفاظت می کنند. آفتاب، از علل اصلی ایجاد منافذ باز پوست است. از کرم های ضد آفتاب مناسب پوست که فاقد چربی هم باشند، استفاده کنید.

- ماسک جوانه گندم:

این ماسک نه تنها تاثیر مثبت در رفع منافذ باز پوست داشته بلکه در روشن و شفاف کردن پوست صورت موثر است . برای تهیه این ماسک نیاز به جوانه گندم یا همان گندم جوانه زده که پس از خشک کردن آن را به صورت پودر در بسیاری عطاری ها ارائه می کنند دارید، ابتدا یک قاشق غذاخوری پودر جوانه گندم را با کمی شیر مخلوط کرده ابتدا پوست را با استفاده از لیف و صابون شستشو و مخلوط بدست آمده را روی پوست بصورت حرکت چرخشی ماساژ داده  وس از گذشت زمان 10 تا 15 دقیقه با آب ولرم بشویید.

- تونر:
روزانه به کمک تونرها، پوست خود را پاک نمایید. بقایای صابون، پوست مرده و همچنین باقی مانده آرایش؛ از جمله عوامل اصلی ایجاد منافذ باز پوست محسوب می گردند که تونرها، آنها را کاملا پاک می کنند و از بین می برند. بنابراین، حتما روزانه از تونرها استفاده کنید زیرا از بهترین روش های بستن منافذ باز پوست هستند.

- جوش شیرین :

جوش شیرین را به عنوان یک عامل لایه بردار ملایم برای از بین چربی اضافی پوست و همچنین پاکسازی محل هایی از منافذ باز پوست که درون آنها گرد و خاک و مواد چرب با هم مخلوط و باعث بسته شدن روزنه های پوست شده اند به کار می بریم، این ماده همچنین در تنظیم ph تعادل حالت قلیایی و اسیدی پوست کمک شایانی می کند، یک چایخوری جوش شیرین را به همراه کمی آب مخلوط کرده و پس از شستشوی پوست با آب و صابون محلول بدست آمده را روی صورت ماساژ داده و پس از 2 تا 3 دقیقه پوست را با آب سرد شستشو کنید.

گردآوری:بخش آرایش و زیبایی بیتوته

منابع:
hakimtehrani.com

mahsho.com

 

دیدگاه شما

آخرین اخبار