22. تير 1394 - 13:39   |   کد مطلب: 6491
مسئول کارگروه حجاب و عفاف جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی همدان خبر داد:
شکل‌گیری ساختار فرهنگی حجاب و عفاف در همدان
مسئول کارگروه حجاب و عفاف ستاد مردمی جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی همدان از شکل‌گیری ساختار فرهنگی حجاب و عفاف در همدان خبر داد.
شکل‌گیری ساختار فرهنگی حجاب و عفاف در همدان

به گزارش شبنم ها، احسان دادخواه شامگاه یکشنبه در نشست فعالان فرهنگی حجاب و عفاف از شکل‌گیری ساختار فرهنگی حجاب و عفاف در همدان خبر داد و اظهار کرد: از آنجا که ساماندهی وضعیت تشکل‌های مردمی حجاب و عفاف در جامعه بسیار حائز اهمیت بوده، امروز طرح کاربردی آن با تلاش و مساعدت شکل گرفته است.

 وی با اشاره به اینکه گروه‌ هدف و مخاطبان فعالیت‌های حوزه حجاب و عفاف به افراد موافق، مخالف و خاکستری تقسیم می‌شود، خاطرنشان کرد: گروه هدف ما در فعالیت فرهنگی و تشکل مردمی افراد خاکستری هستند.

مسئول کارگروه حجاب و عفاف جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی همدان با بیان اینکه این گروه، افراد یک تا 14 سال، 14 تا 21 سال، 21 تا 30 سال و بالای 30 سال را تشکیل می‌دهند، افزود: در توجه به گروه اول باید فعالیت‌ها به سمت تربیتی و فرهنگی سوق داده شود، زیرا کودکان در این دوران توسط اطرافیان تربیت می‌شوند.

وی با اشاره به فعالیت‌های فرهنگی و تربیتی تشکل‌ها در توجه به دومین گروه هدف، عنوان کرد: گروه سوم تا حدودی تربیت شده و باید فعالیت‌ها بر مبنای سرهنگی، فرهنگی و تربیتی باشد.

دادخواه با اشاره به فعالیت سرهنگی در گروه چهارم، افزود: کار سرهنگی مجموعه اقداماتی است که زمینه ارتکاب منکر را در جامعه از بین می‌برد و بی‌حجابی به عنوان منکر با اقدامات صورت گرفته از بین خواهد رفت.

وی با اشاره به اینکه متأسفانه با نبود الگوی سرهنگی در جامعه چادرهای زننده در جامعه رواج پیدا کرده است، گفت: باید در این زمینه اقدامات سرهنگی از سوی تشکل‌ها مورد توجه باشد.

مسئول کارگروه حجاب و عفاف جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی همدان با اشاره به اینکه فعالان حجاب و عفاف عموم مردم، تشکل‌های مردمی و نیز تشکل‌ها و دستگاه‌های دولتی و نیمه‌دولتی هستند، تصریح کرد: ما از مردم انتظار نظارت اجتماعی و امر به معروف و نهی از منکر را داریم و تشکل‌ها نیز باید فعالیت‌های فرهنگی، تربیتی و حقوقی در راستای اجرای قوانین حجاب و عفاف در جامعه را مدنظر داشته باشند.

وی با اشاره به لزوم اجرای فعالیت‌های فرهنگی و وظایف محوله از طرف قانون از سوی تشکل‌ها و دستگاه‌های دولتی و نیمه دولتی افزود: دستگاه‌های فرهنگی باید وظیفه خود را به خوبی انجام دهند و متأسفانه برخی از وظایف قانونی از سوی برخی از دستگاه‌ها اجرا نمی‌شود.

دادخواه افزود: شناسایی تشکل‌های مردمی فعال جبهه، جهت‌دهی فعالیت‌های خودجوش مردمی در راستای تشکیل تشکل‌های منسجم، پشتیبانی و توانمندسازی فکری و تشکیلاتی تشکل‌ها، ساماندهی و هماهنگی بین تشکل‌های جبهه فرهنگی از اهداف جبهه فرهنگی است.

وی افزود: متأسفانه امروزه وضعیت حجاب و عفاف ظاهر جامعه را نامطلوب کرده و امروز آنچه در سطح شهر می‌بینیم در شأن دارالمومنین نیست.

منبع: فارس

دیدگاه شما

آخرین اخبار