23. تير 1394 - 12:54   |   کد مطلب: 6506
مدیر کل امور اجتماعی استانداری همدان عنوان کرد:
ضرورت معرفی الگو های ملی و دینی در تبیین فرهنگ عفاف و حجاب
مدیر کل امور اجتماعی استانداری همدان گفت: برای مقابله با معضلات حوزه عفاف و حجاب لازم است از طریق فرهنگ سازی و معرفی الگوهای ملی و دینی با این پدیده برخورد کرد تا افراد با آگاهی برای مقابله با بدحجابی تلاش کنند.
ضرورت معرفی الگو های ملی و دینی در تبیین فرهنگ عفاف و حجاب

 مهرداد نادری فر در گفتگوی اختصاصی به خبرنگار شبنم ها اظهار کرد: مساله حجاب یکی از مهمترین ضروریات دین مبین اسلام و اعتقادات مسلمانان است که رعایت آن باعث سلامت فرد و جامعه می شودوی افزود:بحث عفاف و حجاب از مقوله های مهم و قابل توجه  جامعه و نهادینه کردن آن در جامعه یک ضرورت است.

 

 وی با اشاره به اینکه معضلات این حوزه  باید به صورت فرهنگی حل شود افزود: دشمن به دنبال آن است که بنیان خانواده را سست کند لذا با تبلیغ بی عفتی و بدحجابی در جامعه بدنبال آن است که مردم و به ویژه جوانان را با این اصل اساسی بیگانه کند لذا خانواده ها باید آگاهانه با این موضوع برخورد کنند.  

مدیر کل امور اجتماعی استانداری همدان ادامه داد :اگر ما بتوانیم مسائل را در حوزه اجتماعی حل کنیم و آن را به عرصه سیاسی و امنیتی نکشانیم آسیب های اجتماعی کاهش می یابد.
نادری فر با اشاره به اینکه 24 دستگاه  دولتی مسئولیت مستقیم در بحث عفاف و حجاب دارند افزود :مشارکت همه دستگاه های اداری را برای برقراری امنیت اجتماعی امری لازم است و  همه دستگاه ها باید خود را و در این زمینه مسوول بدانند.
 

این مقام مسئول با اشاره به برخی اقدامات صورت گرفته در این عرصه گفت: نصب بنر های عفاف و حجاب در سطح شهر کار پسندیده ایست که به همت برخی هیئت های مذهبی و غیر دولتی انجام شده است.

وی افزود: برگزاری کرسی های آزاد اندیشی با موضوع حجاب در دانشگاه و برگزاری نمایشگاه جنگ نرم که توسط نیروی انتظامی استان صورت گرفت، الگویی برای سایرین دستگاههای متولی استان همدان است.

نادری فر تصریح کرد : امروز نیز دشمن همین اهداف را در قالب های دیگری دنبال می کند و از طریق تهاجم فرهنگی و ابزار رسانه می کوشند که جامعه را نسبت به این اصل اساسی اسلام بی تفاوت کند .

وی در پایان عزم همگانی برای جلوگیری از گسترش بدحجابی را امری ضروری خواند و گفت: یکی از راه های موثر در بحث عفاف و حجاب موضوع امر به معرف و نهی از منکر است چرا که تذکر لسانی در این مقوله بسیار موثر است.

 

دیدگاه شما

آخرین اخبار