11. فروردين 1400 - 9:10   |   کد مطلب: 6688
کارآفرینی به عنوان موتور محرک اقتصاد، تأثیر وسیعی در جامعه چون ایجاد ثروت، اشتغال، رفاه و بهره برداری از ظرفیت موجود را دارد.
 درد و دل های بانونی کارآفرین تویسرکانی؛ کار آفرینی,بانوی توسرکانی ,اقتصاد ,اشتغال,مسئولان

به گزارش شبنم ها، آیا زمان آن نرسیده که موضوع اقتصاد موضوع اصلی در عمل مسئولان باشد و حمایت از کارآفرینان را از شعار بیرون بیاورند و دغدغه اصلیشان عمل کردن به حرفهایشان باشد و سنگ اندازی نکنند و دست کارآفرینان را در پوست گردو نگذارند. گفتند اگر توافق شود تحریم ها برداشته می شود و اگر تحریم ها برداشته شود

آب مان تأمین می شود، چرخ کارخانه ها می چرخند، موقعیت ها و فرصت های شغلی ایجاد می شود و شاید گفتند مشکل مسکن، ازدواج و ... حل می شود.

اما نگفتند که اگر تحریم ها برداشته شود و بی تدبیری باشد و با این پشت و گوش انداختن های برنامه ها و سیاست های اقتصاد مقاومتی، واردات بی رویه کمر اقتصاد کشورمان را می شکند.

وارداتی که به کشاورز، کارخانه دار و در نهایت به مردم ضرر می رساند و عده ای سودجو از این موقعیت در سایه غفلت و نظارت بر واردات بهره های کلان می برند و هیچ به فکر تولید کنندگان داخلی و مردم نیستند، تولیدکنندگانی که با وارد شدن کالاهای مشابه با قیمت های پایین و گاها ارزانتر ورشکته می شوند و کارگرانی که به همین علت بیکار.

و اما آن دسته از کارآفرین هایی که نه تنها برای خود و خانواده یشان شغل ایجاد می کنند بلکه به فکر ایجاد اشتغال هموطنان خود هستند نیز، از این قاعده مسثتنی نخواهند بود و آنان نیز متضرر می شوند.

خدیجه مالمیر بانوی کارآفرین تویسرکانی است که به دلیل ناملایمات و غفلت مسئولان در راه کارآفرینی مانده است.

بانویی که مجری طرح تولید انواع پودر گیاهی و صنعتی از پوست گیاهی گردو و بادام در تویسرکان است و مجوز خود را در سال 83 از سازمان جهاد کشاورزی برای شروع تولید فروش و بازاریابی گرفت.

وی می گوید: در ابتدا در یک مکان اجاره ای فعالیت خود را آغاز کردم و بعدها با دریافت تسهیلات از بانک عامل، کارخانه مورد نظرم را احداث کردم و هم اکنون در این شرکت فعالیت دارم، محصول فروش شرکت با توجه به نوع مصرف خود در خارج و داخل کشور ارائه می شود.

مالمیر ادامه می دهد: موارد استفاده محصولات در صنعت حفاری نفت، تولید کربن تولید MDF (ام دی اف)، فیلترترهای صنعتی و در مواد آرایشی و بهداشتی کاربرد دارد.

وی می افزاید: سال 92 در حدود هزار تن به کشور های نفت خیز از جمله عراق، امارات و یمن از محصولات ما صادر شد  و متاسفانه به دلیل عدم توجه مسئولان، مجبور شدم  فقط از طریق واسطه ها که بیشترین درصد سود فروش را از آن خود می کردند صادارات محصولاتم را انجام دهم.

این بانوی کارآفرین تویسرکانی می گوید: بی انصافی است که من با داشتن کارت بازرگانی و معرفی خود به اتاق بازرگانی و دیگر مسئولان از هیچ حمایتی تاکنون از شرکت برخوردار نباشم.

مالمیر می گوید: گردو درختی چند منظوره ای است که تمام بخش های مختلف این درخت مورد استفاده بشر قرار می گیرد، در واقع درختی است که ثروت زیاد به همراه خود دارد از قدیم گفته اند قیمتی که دنیا روی ما می گذارد دقیقا همان قیمتی است که ما روی خودمان می گذاریم.

وی ادامه می دهد: این شرکت با تمامی مشکلات توانسته به کار خود ادامه بدهد و در چند سال گذشته به صورت مستقیم و غیر مستقیم در حدود هفت صد نفر نیرو کار داشته است و اما متاسفانه در حال حاضر تعداد این افراد بسیار کم  شده است.

سریال دنباله دار گله از سودهای بانکی و شبه در در ایجاد ربا

مالمیر اظهار می کند:  تأسف بارتر آنکه تسهیلاتی که بانک در اختیار ما گذاشته با توجه به عدم تزریق به موقع و بی توجه به تقاضاهای مکرر من که به صورت کتبی و حضوری از مدیران مربوطه و استاندار وقت، سودی برای ما به دنبال نداشت ودردی از ما درمان نکرد، مضاف بر آن که تورم و عدم ثبات اقتصاد کل کشور سبب عقب ماندن و حتی از دست دادن مشتریان خاص محصولات شرکت هم شد.

وی تصریح کرد: مگر نه اینکه می گویند که بانک داری ایرانی یک بانک داری اسلامی و بدون ربا باید باشد اما گویا این گونه نیست و در حال حاضربانک با صدور اجرایه برای صنعت گران و تقاضای مبالغ هنگفتی با بهانه های سود دوران مشارکت، سود پس از رسید، جریمه و تأخیر سبب آشفتگی، سردرگمی و دل سرد شدن کارآفرینان شده است.

این بانوی کارآفرین تویسرکانی می افزاید: بانک ها آن زمانی که در ساخت و ساز ها و موارد دیگر مشارکت می کنند در ضرر هم باید شریک باشند و سوال من از مدیر کل بانک مرکزی این است که همه ما در کشور ایران زندگی می کنیم مگر جز این است؟ آیا ایشان از مشکلات ما مطلع نیستند، به طور مثال کشاورزی وام می گیرد و به دلیل سرمازدگی و یا آفت های دیگر نمی تواند برداشت مفیدی از محصول یا تولیدات کشاورزی خود داشته باشد، حالا باید خسارت بسیار ببنید؟ و آیا در اینجا بانک هم در ضرر کشاورز مشارکت دارد یا فقط به سود خود فکر می کند؟

وی تصریح کرد: طبق دستور مراجع سود بانکی به هر بهانه ای حرام است و غیر منطقی است.*

نهاد زنان ریاست جمهوری چرا حمایتی از ما ندارد؟!

مالمیر می گوید: من یک بانو کار آفرین و هستم که علاوه بر مادر بودن باید درعرصه تولید هم پابه پای مردان در جامعه حضور داشته باشم و به فرمایش مقام معظم رهبری کار و اشتغال در اولویت دوم برای زنان است و این در صورتی قابل اجرا است که زنان امنیت روحی و مالی باشته باشند و این وظیفه نهاد زنان ریاست جمهوری در حمایت خانواده است که تاکنون اقدامی در این زمینه ندیده ایم.

مسئولان تنها در حمایت از کارآفرینان شعار می دهند/سنگ اندازی تا کی؟

وی ادامه می دهد: طرح توسعه این شرکت هم در دست اقدام است چراکه ما در کارخانه نیاز به آزمایشگاه تخصصی مرجع گردو برای کل کشوررا داریم و سوال این است؟ آیا زمان آن نرسیده که موضوع اقتصاد موضوع اصلی در عمل مسئولان باشد و حمایت از کارآفرینان را از شعار  بیرون بیاورند و دغدغه اصلیشان عمل کردن به حرفا باشد و سنگ اندازی نکنند.

مالمیر می افزاید: شرکت کشت و صنعت درین تویسرکان به عنوان تأمین کننده مواد افزایه گل حفاری در بانک اطلاعاتی شرکت ملی حفاری ثبت و مورد تأیید قرار گرفته است.

حمایت از کارخانه های داخلی ضعیف است

وی ادامه می دهد: یکی از برنامه های شرکت حفاری شناسایی تولید کننده اصلی در خرید بی واسطه از این شرکت ها بوده اما تاکنون متقاضی نبوده است و من درخواست و انتظار دارم با توجه به موقعیت اقتصادی و جغرافیایی هر منطقه و جلو گیری از تعطیل شدن کارخانه، تورم، بیکاری و ادای دیون به بانک هایی که تسهیلات پرداخت کرده اند نهادها و ارگان های ذی ربط با روش های تبادل اطلاعات و اجرایی مساعدت کنند تا بیشتر افرادی مثل ما دلگرم کار شویم.

این بانوی کارآفرین تویسرکانی می افزاید: اتاق بازرگانی و دیگر مسئولان هیچ گونه فعالیت و حتی دعوتی در زمینه تجارت و صادرات اولین شرکت به عمل نیاوردند.

مالیات هم قوز بالا قوز شده است

مالمیر می افزاید: از دیگر مشکلات شرکت آن است که  اداره دارایی تقاضای مالیات دارد این در حالی است که این شهرک تا بیست سال از پرداخت مالیات معاف است.

وی تصریح کرد: کارآفرینی به عنوان موتور محرک اقتصاد، تأثیر وسیعی در جامعه از جمله ایجاد ثروت، اشتغال، رفاه و  بهره برداری از ظرفیت موجود جامعه دارد و به نظر می رسد وظیفه تک تک مسئولان است که از کار و اشتغال و کار آفرینی حمایت جدی کنند.

* به گزارش رودآور، در اینجا خوب است با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری در راستای توجه به اسلامی کردن کامل بانک ها گریزی به سخنان بزرگان و  امام جمعه تویسرکان درباره بانکداری اسلامی داشته باشیم:

بانک های بسیاری خلاف قوانین شورای نگهبان عمل می کنند

آیت الله مکارم شیرازی: بانک‌های کشور در حال تبدیل شدن به بانک اسلامی توام با ربا هستند

آیت الله جعفر سبحانی: اخذ جریمه دیرکرد حرام است

آیت الله نوری همدانی: سود در برابر سرمایه حرام است

مشخص است که با تکیه بر نظر مراجع تقلید بایستی گفت در سیستم بانکداری ایران وجود ربا یک مشکل جدی است که بایستی به آن پرداخته شود.

«حجت الاسلام مرتضی موحدی» امام جمعه تویسرکان با اشاره به بحث بازنگری در سیاست های پولی و نظام بانکی، گفت: خیلی از بانک ها به قوانین بانکی که مورد تأیید شورای نگهبان است عمل نمی کنند و برای خود راه فرارهایی درست کرده اند.

وی تصریح کرد: نظام بانکی ما نباید این گونه و با این بهره ها عمل کند و باید در عمل مشارکتی باشد و ضروی است که در نظام بانکداری بازنگری جدی صورت گیرد.

امید آنکه مسئولان به فکر چاره برای حمایت از کارآفرینان جامعه ما باشند تا به این وسیله گامی در عملیاتی شدن اقتصاد مقاومتی و توجه به منویات رهبری بردارند.

انتهای پیام/

منبع: رود آور

دیدگاه شما

آخرین اخبار