23. آبان 1398 - 17:56   |   کد مطلب: 6786
خوردن کاهو خون بسیار خوبی در قلب تولید می‌کند.
 توصیه‌های طب سنتی برای پیشگیری از بیماری‌های قلبی

به گزارش شبنم ها به نقل از سبک زندگی، قلب مهم‌ترین عضو بدن است. به فرموده پیامبر گرامی اسلام اگر قلب سالم باشد همه اعضای بدن سالم است و اگر قلب مشکل داشته باشد تمام بدن دچار مشکل خواهد شد.
اما چه کنیم تا قلبی سالم داشته باشیم؟ چه راه‌هایی برای تقویت قلب و پیشگیری از بیماری‌های قلبی وجود دارد؟
بسیاری از ما از توجه به قلب غفلت می‌کنیم و به این نکته توجه نداریم استرس، اضطراب، غذاهای چرب و حجیم و حتی بوهای ناخوشایند چه بلایی سر قلب ما می‌آورد. حکمای طب سنتی توصیه می‌کنند با بوییدن بوهای خوش و معطر، تقویت و پاک‌سازی بدن و پرهیز از شرایط استرس‌زا قلبی سالم و مقوی داشته باشید.
برخی افراد هستند قلبی ضعیف دارند، برخی افراد هم دچار گرفتگی رگ‌های قلب هستند، حکمای طب سنتی برای این افراد هم توصیه‌ها و دستورالعمل‌هایی دارند البته به‌شرط اینکه حتماً تحت نظر پزشک متخصص باشند و این دستورات را در کنار آن انجام دهند.

پاک‌سازی بدن؛ مهم‌ترین عامل تقویت قلب
اولین توصیه حکیم؛ پرهیز از استرس و عصبانیت و مهم‌تر از همه درمان یبوست است که کمک بسیاری به تقویت قلب و باز شدن رگ‌های گرفته قلب می‌کند. برای این کار روزی ۲ قاشق آویشن مصرف کنید. آویشن را می‌توانید در غذاها و نوشیدنی‌ها بگنجانید.
- آلو خورشتی را به مدت ۱۲ ساعت در آب بخیسانید و از آب آن میل کنید. این کار کمک زیادی به رفع نفخ معده و درمان یبوست می‌کنند.
همچنین نوشیدن شربت خاکشیر هر روز قبل از صرف صبحانه به درمان یبوست بسیار مفید است.

- مخلوط عسل و سیاه‌دانه را به‌طور مداوم صبح و شب مصرف کنید؛ این مخلوط باعث دفع اخلاط از بدن و باز شدن رگ‌ها می‌شود. البته افرادی که داروها مصرف می‌کنند حتماً به تداخل نداشتن این مخلوط با داروها توجه داشته باشند.

- هر شب سه استکان آب کرفس نوش جان کنید. اگر طعم یا بوی آب کرفس را دوست ندارید می‌توانید به آب کرفس مقداری آب سیب و یا کمی عسل اضافه کنید. البته این نوشیدنی برای افرادی که مبتلا به تشنج هستند توصیه نمی‌شود.

- روزانه یک عدد کاهو را به‌طور کامل نوش جان کنید. خوردن کاهو خون بسیار خوبی در قلب تولید می‌کند. اگر به دلایلی ازجمله کهولت سن نمی‌توانید کاهو را کامل بخورید، از آب کاهو استفاده کنید.
- از رژیم سیر و لیموترش غفلت نکنید. سیر رقیق‌کننده خون است و به دفع مواد زائد و پاک‌سازی بدن کمک فراوانی می‌کند. برای این رژیم چند عدد سیر که پوست آن را گرفته‌ایم با لیموترش تازه مخلوط کرده و آب آن را به مدت ۴۰ روز مداوم مصرف کنید. این رژیم برای همه مزاج‌ها توصیه‌شده و فواید فراوانی دارد.

- از خوردن غذاهای حجیم و پرچرب مثل ماکارونی، فست فوودها و غذاهای سرخ‌کردنی پرهیز کرده و سوپ‌های رقیق. سبزیجات را جایگزین آن نمایید.

- زعفران تأثیر فوق‌العاده‌ای در شادابی و نشاط جسم و روح دارد. در تمام غذاها و نوشیدنی‌ها از رقیق‌شده زعفران استفاده نمایید. در صورت امکان حتی هنگام خوردن میوه‌ها مثل سیب آن را با کمی آب زعفران میل کنید.

دم‌نوش‌های مناسب برای تقویت قلب:
- دم‌کرده‌های بسیاری برای تقویت قلب وجود دارد از جمله دم‌کرده کاسنی. برای تهیه این دم‌نوش؛ گیاه کاسنی را با تمام اجزاء آن یعنی برگ و ساقه و ریشه و تخم دم‌کرده و به‌طور مداوم روزی ۳ قاشق غذاخوری از این دم‌کرده نوش جان کنید.
افرادی که زود عصبی می‌شوند می‌توانند گیاه بادرنجبویه و اسطوخودوس را به این دم‌کرده اضافه و میل کنند.
همچنین می‌توانید دم‌کرده کاسنی را همراه با گیاه «افتیمون» میل بفرمایید.

- استفاده از دم‌کرده کیالک که کمک بسیاری به باز شدن رگ‌های گرفته قلب می‌کند.
استفاده از دم‌کرده نسترن نیز برای تقویت قلب توصیه می‌شود.

- و توصیه پایانی اینکه ورزش هر روز را فراموش نکنید.

طبق توصیه اطبای طب سنتی انجام این دستورالعمل‌ها باهم و یطور مداوم تأثیر شایانی در تقویت قلب و سلامت رگ‌های خونی قلب دارد.
امیدواریم با به‌کارگیری این دستورالعمل‌ها قلبی سالم و جسمی شاداب داشته باشید.
 

دیدگاه شما

آخرین اخبار