13. شهريور 1399 - 12:55   |   کد مطلب: 8106
فرمانده سپاه هشترود، حجاب و عفاف را یکی از مباحث ریشه‌ای و اساسی در دین مبین اسلام خواند وگفت: استفاده بیش از حدخانواده‌ها به ویژه جوانان از شبکه‌های ماهواره در کنار بی‌توجهی والدین، موجب ترویج پوشش‌های غیراسلامی در جامعه است.

به گزارش شبنم ها خلیل شریفی با اشاره به اینکه واژه عفت در قرآن چهار بار آمده، یادآور شد: در تفکر اسلامی عفاف هم درونی و بیرونی و هم نشانه ظاهری و علامت باطنی دارد.

وی نشانه ظاهری عفاف را حجاب و پوشش عنوان و بیان کرد: حجاب و پوشش نشانه عفت و لازمه عفت، پوشش است.

شریفی یکی از مهم‌ترین عوامل کمرنگ بودن آسیب‌های اجتماعی در کشورها و جوامع اسلامی را توجه به اصل مهم حجاب و عفاف دانست و اظهار داشت: توجه ویژه مردان و زنان مسلمان به امر حجاب و عفاف و رعایت آن در کنار حفظ حرمت و کرامت انسانی موجب کاهش نرخ آسیب‌های اجتماعی شده است.

وی با هشدار به اینکه، امروزه دشمنان با سوءاستفاده از شبکه‌های مختلف ماهواره‌ و اینترنت، تلاش در کمرنگ کردن ارزش‌های اسلامی در بین مسلمانان دارند، تبیین جایگاه و ارزش حجاب و عفاف برای جوانان و بیان تاثیرات مخرب بدحجابی و بی‌ عفتی برای آن ها از سوی والدین و مربیان مدارس را امری بسیار ضروری دانست.

خلیل شریفی ترویج بدحجابی و کمرنگ شدن عفاف در جوامع اسلامی را از بدترین پیامدها و تاثیرات استفاده از ماهواره برشمرد و گفت: توجه ویژه خانواده‌ها به نوع پوشش فرزندان و برخورد جدی با عاملان ترویج بدحجابی و بی‌حجابی با توجه به هجمه‌های نرم دشمنان، ضرورتی اجتناب‌ناپذیر است.

وی برخورد منطقی با این پدیده را به ویژه در مدارس ضروری خواند و افزود: اگر جوانان ما به درستی با جایگاه و اهمیت حجاب و عفاف آشنا شوند در کنار رعایت این مهم، خود امران فعال ترویج عفاف و حجاب در جامعه خواهند شد

انتهای پیام/

 

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

آخرین اخبار