2. آذر 1394 - 17:05   |   کد مطلب: 8148
امام جمعه همدان در جلسه صیانت از خانواده گفت: هرچیزی در دنیا دارای نماد و نشانه‌ای است‌؛ نماد اسلام حجاب است و دشمن از این نماد هراس دارد.
حجاب نماد اسلام است/هراس دشمن از حجاب بانوان  مسلمان است

به گزارش شبنم ها،نماینده ولی فقیه در استان در جلسه شورای اقامه نماز و صیانت از خانواده در مرکز فنی وحرفه‌ای همدان،  در جمع کارکنان این مرکز با اشاره به شور و حال فرارسیدن اربعین، اظهار داشت: اربعین عاشورای ما  شیعیان است و برکت وجود این ایام  موجب شور و نشاط معنوی در جامعه می شود.

آیت‌الله غیاث‌الدین طه محمدی ضمن یادآوری نقش اثرگذار بانوی کربلا گفت: در نهضت خونبار عاشورا سهم اسراء اگر بیش از سهم شهدا نباشد کمتر نیست.

امام جمعه همدان افزود: شهدای کربلا در یک روز به شهادت رسیدند اما اسراء با تحمل مشقت های فراوان پیام این نهضت را بگوش جهانیان رساندند.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه همدان با اشاره فضیلت زیارت اربعین و ذکر حدیثی از امام عسکری(ع) گفت: زیارت اربعین، خواندن پنجاه ویک رکعت نماز در شبانه روز، انگشتر به دست راست کردن، وپیشانی را در سجده بر خاک نهادن، وبلندگفتن بسم الله الرحمن الرحیم در نماز از  نشانه های مومن است.

آیت‌الله طه محمدی با بیان اینکه حال و هوای  کنونی جامعه حال و هوای شهید و شهادت است گفت: شهادت روزی کسانی می شود که با معرفت حق و حقیقت را شناختند  و در این راه گام نهادند.

وی با اشاره به برخی مشکلات جوان در ازدواج و اشتغال افزود: شاکله دانشگاه باید به گونه ای باشدکه دانشجو زمانی که  فارغ‌التحصیل می شود دغدغه اشتغال نداشته باشد اما متاسفانه جوانان ما انتظار کار پشت میز نشینی را دارند و این انتظار موجب بروز مشکل اشتغال و ازدواج در جامعه می شود.

امام جمعه همدان با تقدیر از نقش اثر گزار سازمان فنی و حرفه ای در امر آموزش تصریح کرد: جوانان با فراگیری هنر همراه با ایمان و تقوا می توانند مشکل اشتغال را حل کنند.

کسب رتبه دوم آموزش مرکز فنی وحرفه‌ای همدان در کشور

 مدیرکل آموزش فنی وحرفه‌ای استان همدان نیز در این جلسه  با اشاره به تلاش این سازمان در جهت ایجاد اشتغال اظهار داشت: در حال حاضر در این سازمان بیش از 500 حرفه  و مهارت در سراسر استان  به علاقه مندان و افراد جویای کار آموزش داده می‌شود.

علی رضا مهرابی بیان داشت :از ابتکارات این سازمان در راستای آموزش ومهارت و ایجاد اشتغال تشکیل تیم های  آموزشی سیار و اعزام آنها به مناطق از جمله روستاها، زندان‌ها، پادگان‌ها، و ... است.

وی با ابراز تاسف از اینکه  بسیاری از دانشجویان در دوران تحصیل با مهارت های لازم آشنا نمی شوند افزود: انعقاد بیش از 80تفاهمنامه مابین این سازمان با دانشگاه‌های استان در بخش خصوصی و دولتی با هدف آموزش و تلاش در جهت ایجاد مشاغل آبرو مند صورت گرفته است.

مهرابی یاد آورشد سال گذشته مرکز فنی وحرفه‌ای همدان موفق به کسب رتبه دوم در آموزش‌های فنی وحرفه‌ای شده است،

 گفتنی است در پایان این مراسم از کارمندان نمونه بسیجی تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام/

 

دیدگاه شما

آخرین اخبار