7. دى 1393 - 17:23   |   کد مطلب: 4477
با حضور نماینده ولی فقیه در کردستان
کتاب "تعالی فرهنگی مسجد ونماز" در سنندج رونمایی شد
کتاب "تعالی فرهنگی مسجد ونماز" در سنندج رونمایی شد

 به گزارش شبنم ها به نقل ازخبرگزاری مهر ،طی مراسمی با حضور نماینده ولی فقیه در کردستان و استاندار کردستان و جمعی از مسئولان و روحانیون استان از کتابی با عنوان تعالی فرهنگی مسجد و نماز در سالن پردیس سینما بهمن سنندج رونمایی شد.

رئیس حوزه هنری استان کردستان در حاشیه رونمایی از این کتاب به خبرنگار مهر گفت : این کتاب یکی از تازه‌ترین اثر دکتر «محمد علی مؤظف رستمی» و از سری کتاب های مسجد موفق است.

امین مرادی  عنوان کرد: در این کتاب 300 صفحه ای با توجه به گستردگی مساجد در سطح کشور باهدف پشتیبانی برنامه ای وفعالیت های فرهنگی وتبلیغی 88 طرح وبرنامه وایده جهت به کارگیری واجرایی کردن به متولیان فرهنگی مساجد به ویژه ائمه جماعات ارائه شده است.

وی ادامه داد: متأسفانه در حال حاضر علیرغم وجود مساجد فراوان درکشور (بیش از هفتاد هزار مسجد) که حدود دو هزار و 100مسجد Hن در استان کردستان  است به دلیل عدم وجود طرح وبرنامه مناسب و یا ضعف در حوزه نرم افزاری، امکان استفاده بهینه ومطلوب از آنها وجود نداشته است.

وی افزود: امیدواریم این کتاب بتواند به عنوان بانک  نسبتاً جامع ضمن مرتفع کردن این ضعف اساسی، به ارائه  پاسخ مناسب نیازهای فرهنگی ودینی نسل جوان و نیز اهتمام ویژه به امر توسعه کمی وکیفی برنامه های جریان ساز وکاربردی بپردازیم.

رئیس حوزه هنری استان کردستان در ادامه با اشاره به سند چشم انداز ایران 1404 گفت: در این سند افق های روشن ایران اسلامی در بخش های مختلف تدوین شده است که بدون شک جایگاهی که مساجد در این زمینه می توانند ایفا کنند جایگاه والایی است که باید در جهت بهره مندی از این پتانسیل بسیار قوی و تأثیرگذار برنامه ریزی کرد.

وی بیان کرد: این کتاب در سه فصل با عنوان «اصول طراحی وبرنامه ریزی فعالیت های فرهنگی – تبلیغی در مسجد»، «طرح ها وبرنامه های فرهنگی – تبلیغی در ابعاد کلان» و «طرح ها و برنامه های فرهنگی – تبلیغی در ابعد خرد» با توسط  حوزه هنری استان کردستان و ستاد اقامه نماز استان کردستان در شمارگان 1200 جلد توسط انتشارات «پرهیب» به چاپ رسیده است و بعداز مراسم رونمایی در اختیار علاقه مندان قرار خواهد گرفت.

دیدگاه شما

آخرین اخبار