21. تير 1394 - 13:47   |   کد مطلب: 6478
برای نخستین بار در کشور برگزار می شود :
اجرای طرح هدی به مناسبت هفته عفاف و حجاب در همدان
مسئول بسیج جامعه زنان استان از برگزاری طرح هدی با هدف فرهنگ سازی مؤثر در سطح جامعه خبرداد.
اجرای طرح هدی به مناسبت هفته عفاف و حجاب در همدان

 به گزارش شبنم ها، فاطمه ستاری نوید  با بیان اینکه  عفاف و حجاب  نه تنها برای انسان ها محدودیت نمی آورد، بلکه با حفظ شخصیت و کرامت و مصونیت زنان، زمینه های حضور فعال و رشد و بالندگی در مسیر صحیح را برای آنان در اجتماع فراهم می سازدگفت: عفاف و حجاب تنها ویژه زنان نیست، بلکه مردان نیز باید پاکدامنی و پوشش داشته باشند. ولی از آن روی که زن نماد زیبایی در خلقت و شاهکار آفرینش است بیشترین تأکید در حجاب، متوجه زنان شده است.

 

وی با اشاره به برخی فاید حجاب افزود:در بعد خانوادگی باید گفت رعایت حجاب باعث استحکام بیش از پیش خانواده می گردد و عدم رعایت آن موجب تزلزل بنیاد خانواده می شود؛ و در بعد اجتماعی حفظ و استیفای نیروی کار در سطح جامعه از یک سو و ایجاد ثبات و فضای معنوی و به دور از بی بند و باری و در حقیقت پیشرفت و توسعه کشور مبتنی بر حفظ حجاب است.

 

مسئول بسیج جامعه زنان استان افزود: در بعد اقتصادی به دلیل سادگی و ایجاد یک دستی در پوشش زنان در بیرون از منزل، می تواند در کاهش تقاضاهای مد پرستی و تجمل گرایی زنان تأثیر مثبتی داشته باشد.

ستاری نویدتصریح کرد: از میان همه این پیامدها شاید بتوان گفت مهمترین و مؤثرترین پیامد عفاف و حجاب در بعد خانوادگی و اجتماعی رقم می خورد که سازمان بسیج جامعه زنان ، به عنوان بزرگترین تشکل مردمی از قشر بانوان جامعه   می تواند نقش مؤثر وبسزائی در فرهنگ سازی پیامدهای عفاف و حجاب در سطح جامعه داشته باشد.

وی در ادامه از برگزاری  طرح هدی با هدف فرهنگ سازی مؤثر در سطح جامعه خبرداد و افزود : از دیگر اعداف این طرح می توان به تأمین شخصیت و کرامت زن، تحکیم روابط خانوادگی و جلوگیری از فروپاشی نظام خانواده، نگهداری حریم اجتماع از بی عفتی و ... اشاره کرد.

ستاری در خصوص جزئیات طرح هدی گفت: در این طرح  هر حوزه تا پایان سال 94 یک پایگاه مقاومت شناسایی و به عنوان پایگاه پایلوت طرح عفاف و حجاب (طرح هدی) تعیین و اقدامات پیرامون این موضوع انجام می شود.

مسئول بسیج جامعه زنان استان از دیگر اقدامات این طرح فعالیت در فضای مجازی با شناسایی دختران جوان و ایجاد وبلاگ با موضوع اختصاصی عفاف و حجاب با عناوین جذاب به منظور جذب مخاطب و ارائه مطالب زیبا و تأثیرگذار بیان کرد .

 

دیدگاه شما

آخرین اخبار