30. مهر 1394 - 8:36   |   کد مطلب: 7717
نماینده کمیته جست و جوی مفقودین:
شهرداران بالیاقت ترین خادمان شهدامعززگمنام اند
نماینده کمیته جستجوی مفقودین نقش شهرداران واعضاشوراهای اسلامی شهرهادرایجادیادمان های شهداگمنام وبرنامه های فرهنگی درکنارگلزارهای این پیکرهای مطهر را بسیارتعیین کننده دانست .

به گزارش شبنم ها، جعفر زمردیان با بیان این مطلب افزود: درحال حاضرشهرداران منطقه یک همدان،اسدآباد،فرسفج،دمق،شیرین سو وگل تپه جزبهترین شهردارانی هستندکه درطول شش ماهه سال جاری به نحواحسن درآماده سازی گلزارهای شهداگمنام موفق عمل کرده که جای تشکروقدردانی دارد.
وی افزود دربین این مدیران، شهرداران دمق، شیرین سو وگل تپه با همدلی و هم زبانی و ایثار و تلاش شبانه روزی برای اینکه مراسم شهدا به بهترین شکل انجام شود بهترین عملکرد رابه نسبت دیگر شهرداران درنیمه اول سال جاری برای آماده سازی مزارشهدادرکوتاه ترین زمان داشته اند.
زمردیان عملکردواقدامات شهرداران و مسئولان این شهر ها را نشانه روحیه ی مدیریت جهادی واعتقادراسخ به راه شهیدان والامقام دانست وازخداوندمنان وشهیدان والامقام برای این عزیزان توفیقات روزافزون راخواستارشد.
این مقام مسئول همچنین با اشاره به نقش حمایتی وکلیدی اعضاشوراهای اسلامی شهرها به عنوان تصمیم سازان و عامل توسعه بستر های فرهنگی به ویژه ارزش های اسلامی همچون ایثار و شهادت در جامعه نیزخاطر نشان کرد:ما از این عزیزان میخواهیم تاهمانند سالهای دفاع مقدس برای حفظ دستاوردهای 8 سال دفاع مقدس که ثمره از جان گذشتگی شهدا و ایثارگران میباشد، همچنان حامیان موثری درتقویت این جریان عظیم فرهنگی باشند.
وی جریان حضورشهدامعزز گمنام دراین زمان راموقعیت مناسبی برای ادای دین به آرمان های امام وانقلاب فرامین رهبر معظم انقلاب وقدردانی به ساحت شهیدان وخانواده ای ایشان وجامعه ایثارگری دانست و افزود: وجود 130 تن از شهدای معزز گمنام در استان نشان دهنده میراثی عظیم است که توسل به آنها و استفاده از ظرفیت های فرهنگی و معنوی به وجود آمده در شهر که به برکت حضور آنها می باشد میتواند ما را در ایجاد تمدن نوین اسلامی یا همان مدینه فاضله ای که شهدای برای برپائی آنها از همه چیز خود گذشتند تا به آن برسند، رهنمون سازد.
نماینده کمیته جست و جوی مفقودین احیا و تقویت روحیه شهادت طلبی در فضای استان را از دیگر برکات حضور این پیکرهای مطهر برشمرد و تصریح کرد: همان طور که رهبر معظم انقلاب فرمودند" ياد شهدا بايد هميشه در فضاى جامعه زنده باشد" لذا باید راه و رسم شهدا را که گنج های زمانه بوده و حالا ما میراث دار آن هستیم را با برنامه ریزی صحیح،ساخت و مراقبت از یادمانهای شهدای معزز گمنام واستفاده از ظرفیت های گروه های مردمی به ویژه جوانان برای تبدیل این مکان ها مقدس به پاتوق های فرهنگی و محور قرار دادن این مکانها در مراسمات مذهبی هماره زنده نگه داریم چرا که بقا و دوام ارزش های جامعه ما در گرو این اقدام است.

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

آخرین اخبار