21. آبان 1399 - 8:39   |   کد مطلب: 10921
زمانی زنان و دختران ما به دلیل این که چادرشان و حجابشان برداشته نشود مجبور بودند ماه ها و حتی سالها در خانه بمانند اما حاضر نبودند به چادرشان و به شخصیتشان توهین شود.

به گزارش شبنم همدان باید در امر پوشش بانوان درنگی کرد . باید از خود پرسید :وضعیت پوشش زنان و دختران جامعه ما به چه سمت و سویی می رود؟ مسئولان چه برنامه ریزی هایی دارند؟ نحوه پوشش بانوان ما با توجه به تغییر فصول چه رنگی دارد؟ خانواده ها چه اقداماتی در خصوص پوشش دختران خود در جامعه انجام می دهند؟ با کمی توجه به اطرافمان و با مرور برگه های تاریخ، مشاهده می کنیم زمانی زنان و دختران ما به دلیل این که چادرشان و حجابشان برداشته نشود مجبور بودند ماه ها و حتی سالها در خانه بمانند اما حاضر نبودند به چادرشان و به شخصیتشان توهین شود.اما اکنون چگونه است؟ زنان و دختران ما به راحتی و با هر گونه آرایش و پوششی در جامعه حاضر می شوند. این وضعیت با فرا رسیدن فصل گرما بسیار تاسف آور است و به خصوص در دارالمومنین همدان. کافی است عصرها سری به خیابان بوعلی و میدان دانشگاه و بلوار ارم و مکاه هایی از این قبیل زد. به راستی چه عواملی موجب پیدایش چنین وضع پوششی شده است؟ تولیدکنندگان و طراحان پوشاک، نقش مهم و برجسته شبکه های اجتماعی و ماهواره ها، عدم دقت و مسئولیت پذیری و برنامه ریزی مسئولان و از همه مهمتر نقش بی بدیل خانواده و کنترل والدین؟ به راستی کدامیک در این راستا نقش بیشتری دارد؟ حتی به نقش خود مردم و جامعه نیزباید اشاره کرد. چه بسا جامعه با برخورد با این گونه نحوه پوشش و حضور در اجتماع می تواند خود، یک ابزار کنترل قوی باشد. اما گذشته از این مسائل و راهکارها، باید گفت چه باید کرد که زنان و دختران ما خود، به نحوه صحیح پوشش و حضور در جامعه پی ببرند و یک حالت  خودکنترلی داشته باشندو از ضمیر و باطن خود، پوششی را انتخاب کنند که منحرف کننده جوانان و در ادامه تخریب بنیان خانواده ها نباشد. چه بسا با حضور زنان و دخترانی با پوشش بد که حتی به جرات می توان گفت بی حجاب، در جامعه و در معرض دید، خود یک عاملی برای بروز اختلافات در خانواده و فروپاشی آن می شود و توقعات مردان از زنان جلوه دیگری می یابد. به هر حال آثار شومی که بدحجابی دختران ما در جامعه به همراه دارد،امری جدی است. البته اینان نتایج و آثار این گناه بزرگ خود را هم در این دنیا و هم در آخرت طبق احادیث ائمه(ع) خواهند دید.

اما ما امیدواریم در دارالمومنین همدان که به نام پایتخت تاریخ و تمدن مزین شده است شاهد حضور بانوانی با سطح فرهنگ بالا و پوشش خوب در جامعه باشیم که این خود باعث افزایش میل جوانان به تشکیل خانواده، وجود خانواده های موفق و شاد و همچنین جامعه ای پاک خواهد بود.

یادداشتی از : اعظم مرادی صالح

انتهای پیام/ن

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

آخرین اخبار