27. مهر 1395 - 16:04   |   کد مطلب: 13052
دولت يازدهم با شعار آرامش در سياست، آسايش در اقتصاد و امنيت در فرهنگ از طريق نجات اقتصاد، احياي اخلاق و تعامل سازنده و موثر با جهان شکل گرفت و بيشترين راي را زنان و جوانان به رئيس جمهوري دادند و راي آنان در آن شرايط راي به تغيير تعبير شد.

به گزارش شبنم همدان به نقل از بانو : شهيندخت مولاوردي معاون رئيس جمهوري در امور زنان و خانواده  اظهار داشت:امروز همه دريافته اند که سرپوش گذاشتن بر آسيب ها ديگر جواب نمي دهد و هم اکنون در تمام دستگاه هاي اجرايي ستاد مقابله با آسيب ها تشکيل شده و 17 کارگروه راه اندازي گرديده است.

وي در جريان بازديد از مرکز نگهداري، درمان و کاهش آسيب ماده 16(مرکز نگهداري زنان متجاهر معتاد و کارتن خواب)در مشهد افزود:تمام تلاش اين معاونت در سه سال گذشته بر انجام ريل گذاري درست در حوزه زنان و خانواده بوده است.

وي اظهار کرد:دولت يازدهم با شعار آرامش در سياست، آسايش در اقتصاد و امنيت در فرهنگ از طريق نجات اقتصاد، احياي اخلاق و تعامل سازنده و موثر با جهان شکل گرفت و بيشترين راي را زنان و جوانان به رئيس جمهوري دادند و راي آنان در آن شرايط راي به تغيير تعبير شد.

وي گفت:در اين راستا در حوزه زنان و خانواده هم با رويکرد جديد مبتني بر مباني مصرح در اسناد بالادستي کار را شروع کرديم و بر اساس ماده 230 قانون برنامه پنجم توسعه بايد در 14 محور، تفاهمنامه همکاري با دستگاه هاي اجرايي براي اقدامات قانوني منعقد مي شد که تاکنون 20 تفاهم نامه، 80 پروژه و 45 موافقت نامه اجرايي با دستگاه هاي مختلف به امضا رسانده ايم.

مولاوردي افزود:برخي از اين تفاهمنامه ها و طرح ها در مراحل پاياني است و در برخي موضوع ها که اخيرا احصا شده در حال انعقاد تفاهم نامه ها هستيم و طي اين مدت سعي کرده ايم جايگاه زنان و خانواده را به سطح اصلي خود برسانيم.

وي اظهار کرد:در مرحله بعد توجه به اين مباحث، ايجاد حساسيت در جامعه و جلب مشارکت حداکثري براي پرداختن به اين مسائل مد نظر است.

وي گفت:در برنامه ششم هدفگذاري بر کاهش 25 درصدي آسيب هاي اجتماعي است که امروز تبديل به دغدغه ملي کشور شده و در عالي ترين سطح توجهات را به خود جلب کرده است.

مولاوردي افزود:امروز همه دريافته اند که سرپوش گذاشتن بر آسيب ها ديگر جواب نمي دهد. وي اظهار کرد:هم اکنون در تمام دستگاه هاي اجرايي ستاد مقابله با آسيب ها تشکيل شده و 17 کارگروه راه اندازي گرديده است.

وي ابراز اميدواري کرد با اين اقدامات و تلاش ها و رويکرد محوري در توجه به اين آسيب ها که مبتني بر پيشگيري و درمان است، آسيب هاي اجتماعي کاهش يابد.

مرکز نگهداري زنان معتاد متجاهر در مشهد از سال 1391 راه اندازي شده که تاکنون يک هزار و 500 زن معتاد متجاهر را پذيرش و تحت درمان قرار داده و پس از بازيابي سلامت به جامعه بازگردانده است. هم اکنون 150 زن معتاد در اين مرکز نگهداري شده و در چرخه درمان هستند. 

 

انتهای پیام/ص

دیدگاه شما

آخرین اخبار